Dedju toch.

Hier zit ik dan ja, op vrijdagavond. Thuis, met verstopte neus, druk op het voorhoofd en brandend tranende ogen. Ziek, inderdaad.

Nu, het is geen griep of zo, enkel een stevige verkoudheid. Bij mijn weten heb ik nog nooit griep gehad. Ik wil er dus ook nu niet mee beginnen.

Ik word niet vaak ziek, maar als ik ziek word, dan is het verdomme wel in het weekend! Niet dat ik een leeghanger ben, maar ik kijk altijd uit naar mijn weekends, dus al deze dan verpest worden door een ambetant gevoel en lichte verhoging, dan baal ik daar van.

Mijn laatste ziekteverlof is geleden van april 2005, en ik ben sindsdien niet ziek gaan werken. Telkens manifesteert het zich op vrijdagnamiddag, vrijdagavond, om zaterdag een hoogtepunt te bereiken, zondag al een stuk beter te zijn, en maandag je weer goed genoeg bent om te gaan werken.

Dedju toch.

Plaats een reactie