Ze maken mij de pis niet lauw

Is het alweer een jaar geleden? Schalt er alweer hoempapa-muziek in de bruine café’s allerlande? Jep, het is weer carnaval.

Ik word er persoonlijk niet warm van. De vriendin daarentegen loopt al enkele weken polonaisend door het appartement bij het horen van het minste trompetgeschal, van één enkele hoempa (met of zonder bijgevoegde -pa), of bij het zien van meer dan 4 felle kleuren in 1 figuur of tekening.

Op zulke dagen wordt het altijd extreem duidelijk dat wij van andere dorpen afkomstig zijn. Zij is opgegroeid met hanekappen, defilés en carnaval-bals. Ik niet.

Tot en met woensdag zal het hier op het appartement dus ook een stuk rustiger zijn, en zal ik maar voor 1 persoon het avondmaal moeten verzorgen, terwijl de vriendin glazen boterhammen uit plastieken bekers verorbert.

Ik offer er mijn verlof niet voor op.

3 Reacties op “Ze maken mij de pis niet lauw

  1. Spring gerust binnen als je eenzaam bent 😉

  2. Ze maken me de pis niet lauw: is dat een geëikte uitspraak in jullie contreien?

  3. Ik neem aan dat Theo Maassen een nobele onbekende is voor u?

    Google maar eens: “ze maken mij de pis niet lauw” en bekijk de filmpjes op youtube. Grappige boel.

Geef een reactie

