dingen waar ik mij in opnaai: “het boekje”

“We gaan dit volgens het boekje doen”.

“Als we dit gaan doen, dan wel volgens het boekje“.

“Ok, dat was volgens het boekje“.

Waarom wordt er altijd naar het boekje verwezen? Heeft er iemand al ooit het boekje gezien?!

Ik zal je eens wat zeggen, niet alleen ziet niemand het boekje, meestal bestaat er nog niet eens een boekje! Meestal is het gewoon een farde! Of een hoopje blaren met een nietje erdoor in de linkerbovenhoek! En dat in het geval als je geluk hebt.

“Volgens het boekje“…

Laat me niet lachen.

2 Reacties op “dingen waar ik mij in opnaai: “het boekje”

  1. Onder het motto don’t get mad get even:
    * Ga er van uit dat ze het groene boekje bedoelen en onderstreep alle spellingsfouten en/of grammaticale fouten in het rood.
    * Ga er vanuit dat ze de bijbel bedoelen en dring steeds aan om uw naaste lief te hebben en dat bij problemen “God het zo gewild zal hebben en het ook wel zal oplossen”
    * Schrijf zelf een boekje en handel ernaar “Hoofdstuk 1: Maandag is geen werkdag”

Geef een reactie

