Mensen waar ik mij in opnaai: sneeuwliefhebbers

Ik zweer het, als er vandaag iemand naar mij was gekomen om te vertellen hoe mooi en romantisch de sneeuwlandschappen deze morgen wel waren, die had nen djoef op zn mulle gekregen van mij.

Wat voor mensen zijn nu blij met sneeuwval? Moeten die niet gaan werken? Moeten die niet buitenkomen?

Sneeuw is de meest onpraktische soort neerslag (naast hagel en ijzel uiteraard, maar ik ben tot op heden nog niemand tegengekomen is die fan is van deze laatste twee, wat ze iets draaglijker maakt). Het zorgt voor ellende op de baan, “rotjung” die denken dat sneeuwballen gooien tegen vreemden plezant is, en koude voeten!

Het enige goede aan sneeuw is, dat als het wat smelt en zich tot een grijze brij vermengt met het strooizout, je gemakkelijk met je wagen de liefhebbers op een welverdiende douche kan trakteren. Eens kijken of ze dan nog zo enthousiast zijn.

4 Reacties op “Mensen waar ik mij in opnaai: sneeuwliefhebbers

  1. Ik zat een hele dag aan een tafel aan bij groot raam met uitzicht op een prachtig ondersneeuwde witte tuin en vogeltjes die een hele dag in de weer waren met af en aan het voedertafeltje te vliegen.

    Schoon dat dat is. Vooral als je niet buiten moet.

    🙂

  2. Hier (kust) is zelfs geen fractie van een vlok gevallen. Vanachter het raam leek het wel een lentedag met dat zonnetje dat het wintergroen in lichterlaaie zette.

  3. Pingback: Dolle sneeuwpret « The long-distance transmission of written messages without physical transport of letters

  4. Ik hou ook wel van sneeuw, zelfs al doe ik honderden kilometers met de auto per dag. Ziet er niet alleen geestig uit, maar vooral het betere bochtenwerk met de handrem valt uitzonderlijk goed te oefenen in besneeuwde bochten.

Geef een reactie

