Dingen waar ik mij in opnaai: de feestdagen

Ik heb er mij hier op het werk al geen nieuwe vrienden mee gemaakt, maar tijdens de feestdagen zie je mij echt niet met een grote glimlach rondlopen.

Programma’s worden onderbroken door ellenlange reclameblokken vol met ezeltje strekjes, dokter bibbers, my little ponies en nog van dat gespuis. Etalages vol met kerstversiering, bakkerijen vol met chocolade figuurtjes (ik ben geen groot liefhebber van chocolade) en straten vol met lichtvervuiling en energieverspilling.

Velen vinden het gezellig, ik vind er geen zak aan.

Wanneer ik hier op het werk durfde vermelden dat ik niet van plan was een kerstboom te zetten, werd ik meteen uitgemaakt voor ketter. Dus ik ben een ketter als ik GEEN kerstboom zet…? Juist ja… Want in de herberg was eigenlijk nog wel plaats, maar de kerstboom stond in de stal ernaast, dus gingen ze daar maar liggen. Gezellig.

2 à 3 weken opgeklopt gedoe, met dan als kers op de taart het obligate nieuwjaar vieren. Ik kijk er al naar uit…

Het enige waar ik naar uit kijk tijdens de feestdagen is de vermindering van de files ’s morgens en ’s avonds, en de kalmte hier op het werk. Zalig.

Een Reactie op “Dingen waar ik mij in opnaai: de feestdagen

  1. Zal ik dan maar thuisblijven op 31/12?

Geef een reactie

