Mensen waar ik mij in opnaai: klagers

Een variatie van het nieuwe thema: Mensen waar ik mij in opnaai. Ik denk eigenlijk dat als ik wat moeite doe, ik mij kan opnaaien in alle mensen. Maar dan zou ik veel moeite moeten doen. Dus bespreek ik ze apart. Eén. Per. Eén.

Dus, eerste type mens waar ik mij in opnaai: Klagers.

Je hebt ze overal, de klagers. Niets is goed genoeg. Het gras aan de overkant is niet enkel niet groen genoeg, maar waar zij staan is het verrot.

Geen enkel onderwerp weet te ontsnappen aan hun verbale diarree, aan hun kotsstroom van woorden. Het is te druk op het werk, er is geen werk genoeg, de rit naar het werk duurt te lang, de rit van de collega duurt minder lang, de rode duivels zijn verloren, de rode duivels zijn gewonnen maar het was maar nipt, de rode duivels zijn verpletterend gewonnen maar het zal maar toeval geweest zijn, ik verdien te weinig, zij heeft een grotere wagen, pukkelpop is te commercieel geworden, werchter is te duur, er is te weinig volk, het is te druk, het glas is maar halfvol, het glas is al half leeg, …

Ik kan zo nog wel even blijven doorgaan. Geef gerust uw eigen voorbeelden in de comments. 

Ik ben mij trouwens volledig bewust van de ironie dat ik nu eigenlijk klaag over de klagers, maar het moet gezegd. En daarbij, het doet goed om eens (!!) te klagen.

3 Reacties op “Mensen waar ik mij in opnaai: klagers

  1. Gij zijt eigenlijk ne ‘meta-klager’.

  2. En zo van die gasten die zich opnaaien in iedereen rond hen. Dat zijn nog de ergste, de metanaaiers.

  3. Ik ben eigenlijk geen klager, ik ventileer gewoon graag mijn frustraties (na ze uit te vergroten ;-)).

Geef een reactie

