Dingen waar ik mij in opnaai: Hidden Tracks

Nieuwe rubriek: “Dingen waar ik mij in opnaai”.

Deel 1: Hidden Tracks of verborgen nummers op CD’s.

Waarom in godsnaam wordt dat gedaan? En waarom noemen ze dat “hidden tracks”? Gewoon enkele minuten doorspoelen na het laatste nummer en hupla, daar is het. Ik deed vroeger wel meer moeite met verstopperke!

Maar dus, waarom? Verwacht de artiest dat na het laatste nummer de luisteraar spontaan minutenlang gaat applaudiseren en is dat nummer dan een soort van bisnummer (nog zoiets waarin ik mij kan opjagen, bisnummers… deze rubriek is een blijver)?

Willen ze niet dat de cd op repeat gezet wordt? “Als ze er al 1 keer naar luisteren, dan is het wel genoeg”. Serieus, ik snap het nut er niet van.

Is het misschien omdat het nummer niet zo goed is als de rest? Zet het dan niet op de plaat. Omdat het nummer a-typisch is van de rest van de plaat? Zet het dan niet op de plaat, maar bewaar het voor een volgende. Omdat het nummer veel beter is dan de rest van de plaat? Waarom het dan “verbergen”?

Als je de speciale wil uithangen, doe het dan door een cd uit te brengen met meer dan 2 goede nummers. Dan maak je indruk. Zo niet.

Een Reactie op “Dingen waar ik mij in opnaai: Hidden Tracks

  1. Ik heb ook zo een paar cd’s met hidden tracks op. Bij eentje was ik zo weggedroomd dat ik helemaal niet in de gaten had dat de cd afgelopen was, en toen was het toch echt wel verschieten toen dat nummerke nog kwam. Misschien dat ze het daarom doen. Voor de rest, idd. pfffft…

Geef een reactie

