Dingen die je nog niet wist van je woning

Het gebeurt ooit dat je plots iets nieuw leert van je woning. Iets dat je nog niet wist, en dat plots duidelijk wordt.

Wij wonen nog niet zo heel lang in ons huidig appartement, dus af en toe ontdek ik nog wel enkele dergelijke zaken.

Zo ontdekte ik onlangs dat de houten terrastegels verraderlijk glad worden als het heeft geregend. En dat het overstekend stukje van de voorlaatste trede van de betonnen keldertrap net te poreus geworden was om het gecombineerde gewicht van mij en een zak van 5 kilo aardappelen te kunnen dragen.

Maar zonet ontdekte ik iets veel positiever. Onze keuken heeft een geweldige akoestiek! Het klinkt hier echt als een klok. Heerlijk is dat! Is het omdat het ongeveer een vierkant is? of omdat het geverfd behang kleine “broebels” vertoond? Ik weet het niet, maar klinken doet het. Voortaan speel ik hier gitaar in plaats van in de woonkamer!

Een Reactie op “Dingen die je nog niet wist van je woning

  1. Bij mij is het veel vaker: “Dingen die je niet meer wist van je woning”.
    Zo is bijvoorbeel het sleutelgat vinden na een avond stevig op stap niet altijd even simpel.

Geef een reactie

