Er zijn geen zekerheden meer.

Ik ben nooit klein geweest. Als gevolg heb ik ook nooit kleine kleren gedragen.

Bij het zoeken naar nieuwe schoenen vroeg ik direct welke modellen er waren in maat 47/48 (of amerikaanse maat 13), bij het zoeken naar t-shirts ging ik altijd direct naar de XL-rek. Het was zeker dat als ik iets zou vinden, het daar zou zijn.

Maar tegenwoordig is er iets aan de hand met die maten. Voor schoenen kon ik voor mijn laatste paar paar in de “maat 45” rek. Onlangs bestelde ik 2 L t-shirts op tinternet die te groot bleken en het laatste t-shirt dat ik gekocht heb is een M! Een M!

Ik ben 1m94 en ik draag een “medium sized” t-shirt? Zijn er geen zekerheden meer?

3 Reacties op “Er zijn geen zekerheden meer.

  1. Ik merk ook dat mijn schoenmaat kleiner wordt.
    Voor keldij hangt het er gewoon nog steeds vanaf waar je je kledij haalt, je moet hewoon goed weten dat M in Europa niet hetzelfde is als M in Amerika. Ook bijvoorbeeld in Brazilië is een M veel groter dan hier.

  2. Awel, ik heb dat ook al gedacht. Voor schoenen had ik vroeger altijd 48, nu 47 en soms 46. Terwijl er meer schoenen in die grote maten zijn dan vroeger he.

  3. @chateaubrys: uw comment was blijkbaar niet door mijn spamfilter geraakt…

    Maar inderdaad, de maten krimpen niet alleen, het aanbod wordt ook groter.

Geef een reactie

