Passie

Deze morgen las ik deze post op deze blog over deze site en ik herinnerde mij een gesprek dat mijn vriendin en ik recentelijk hadden over passie.

Hoe zou het inderdaad zijn om écht een passie te hebben? Om elke minuut vrije tijd die je hebt te willen spenderen aan dat ene ding? Om nergens anders over te willen praten?

Hoe zou dat zijn?

Vervelend voor je onmiddellijke omgeving volgens mij.

Neem nu voetbalcommentatoren op de radio. Ik kan mij niet voorstellen dat ik ooit zo gepassioneerd en non-stop over eender welk onderwerp kan praten.

Gelukkig beperkt deze passie zich dan nog meestal tot 1 onderwerp. Want ik zou niet graag met een voetbalcommentator samenleven die gewoonweg door alles gepassioneerd is:

“Eeeeeeeen we zijn begonnen. De vriendin gaat meteen aan de slag en duwt de handen onder water onmiddellijk gevolgd door het uitwringen van de dweil. Mooi één-tweetje rond de aftrekker en daar, mooie actie rond de tafelpoot. Verder naar het bankstel, de dressoir, de ladenkast, EN JA! DE VLOER IS SCHOON! DE VLOER IS SCHOON! Manmanman wat een actie…”

Geef een reactie

