22 juli

Het is 22 juli, de dag na de nationale feestdag, en het hoofdonderwerp hier op het werk is het weer. Het slechte weer welteverstaan.

De gang zoemt van de gesprekken waarin er zowaar wordt opgeschept hoe hoog de verwarming gisteren wel niet gezet is!

“Ik heb gisteren de kachel aangestoken!”
– “Ik ook, en mijn wollen sokken aangetrokken”
“Ja, ik ook, en mijn elektrische deken bovengehaald”
– “idem, en mijne flanellen pyjama!”
“…”

Ikzelf ben in ieder geval sinds enkele dagen een kleine snotvalling aan het meeslepen. Snot in de neus, tranen in de ogen, en constant het gevoel hebben te moeten niezen, maar uiteindelijk dan toch niet…

Dat hoort gewoon niet in hartje zomer!

Een Reactie op “22 juli

  1. Een snotvallingske in de zomer moet kunnen, als het van de airco is tenminste!

Geef een reactie

