priority: HIGH

Vandaag hebben ik weer een nieuwe interne tool leren gebruiken.

Je kent ze wel, de tools die je moet gebruiken om aanvragen richting andere afdelingen te sturen. Meestal moet je er wat informatie inpompen (om dan later te merken dat er toch net dat ietsje meer info nodig is), wat formuliertjes in uploaden en hup! Handen wassen!

Ook is er bij dergelijke tools virtueel altijd de mogelijkheid om de urgentie van je aanvraag in te geven. En daar krijg je dan ook hoogstwaarschijnlijk volgende uitleg bij:

“Ja, en voor prioriteit zetten we… euh… High eh. Ja, ik zet dat altijd op High. Anders komt ge zowiezo onderaan de schuif te liggen.”

Bij deze wil ik een (dringende!) oproep doen aan alle programmeurs die ooit dergelijke softwarepaketten moeten schrijven. Laat die mogelijkheid eruit! Ze heeft toch geen nut, want van zodra alles dringend is, is niets meer dringend.

Het dringende karakter kan enkel nog onderstreept worden door ter plekke bij de andere dienst langs te gaan om daar erop te wijzen dat het wel degelijk dringend is.

Dus laat het eruit! Bespaar u de moeite! Bespaar ons de moeite! De moeite van telkens weer die “priority: HIGH” aan te vinken enkel om een FIFO behandeling te garanderen.

Ik zal wel rechtstreeks naar de andere verdieping gaan om daar de dringendheid van mijn aanvraag te onderstrepen. Dan strek ik mijn benen nog eens en zie ik nog eens iets van de wereld. Dan heb ik nog eens wat sociaal contact!

Priority: HIGH

Geef een reactie

