5 redenen waarom Frank Turner mijn nieuwe persoonlijke held is

1. Omdat hij afgelopen zondag op zijn minst gezegd een geweldig optreden heeft gegeven in JH de Choke in Herselt. Zeker in mijn top 5 van koelste optredens ooit.

2. Omdat hij na afloop van dat optreden buiten aan het kampvuur zijn optreden nog heeft verdergezet. (Campfire Punkrock indeed)

3. Omdat hij zanger is geweest van Million Dead, een Britse band die in zijn relatief korte bestaan toch wat potten heeft gebroken.

4. Omdat hij geen perfect geschoolde stem heeft, maar wel met vette attitude zingt en zich volledig geeft wat, in combinatie met zijn teksten, regelmatig tot kippenvel-momenten leidt. Luister maar eens naar “Worse things happen at sea” van zijn plaat ‘Sleep is for the week’ op zijn myspace.

5. Omdat zijn teksten over echte zaken gaan, over vriendschap en over bezopen worden en zo. Daarbij zingt hij over echte mensen, zoals zijn vriendin “Lex” die is gestorven aan kanker in het nummer “God Save The Queen” van zijn laatste cd ‘Love, Ire and song’. Je kan haar nog zien/horen op de myspace van zijn vorige band in de “final tour documentary”, bij de general info.

Ik kan nog wel wat redenen verzinnen, maar 5 is zo’n mooi getal.

Ik laat jullie nog wat genieten van enkele youtube filmpkes.

Cover van “The District Sleeps Alone Tonight” van The Postal Service:

Vital Signs video (I am the real Frank Turner!!)

“The ballad of me and my friends”, meezinger van formaat!

Een Reactie op “5 redenen waarom Frank Turner mijn nieuwe persoonlijke held is

  1. Zit zelfs in mijn top 3 van optredens, grappig, ontroerend en met volle overgave.

    En sinds ik weet dat God save the queen over een echt iemand gaat, kippenvel. Nu alleen Chokri nog overtuigen…

Geef een reactie

