Wegenwerken

Wegenwerken… iedereen die ooit met de wagen rijdt heeft er vroeg of laat mee te maken.

Sinds gisteren zijn ze aan afrit 19 van de E40 ook begonnen met wegenwerken. Ronde punten maken of zoiets. Dat interesseert mij niet zoveel.

Wat mij wel interesseert is dat het nog tot eind augustus zal duren, en dat de doodlopende straat waarin de parking van mijn nieuwe werkgever zich bevindt niet meer zo gemakkelijk bereikbaar is als vorige week.

Vorige week was het gewoon: afrit 19, links, rechts en hup, ik was er.

Nu is het: afrit sterrebeek, leuvensesteenweg, woluwedal, straatje in, straatje uit, rond punt, nog een rond punt, rood licht, rood licht, rood licht, rood licht, rond punt en hup, ik ben er ook.

Minder plezant.

Vorige week was het: voor 8u ’s morgens vertrekken, en een half uurtje later op de bureau zijn.

Nu is het: zorgen dat ik voor 7u vertrek om een dik hal uur later op de bureau te zijn. Valt nog mee op zich. Later vertrekken betekent later aankomen. Logisch. Alleen verhoudt “later vertrekken” zich niet lineair met “later aankomen”. Eerder exponentieel.

Daarenboven garandeert mijn vroege aankomst ’s morgens, geen vroeg vertrek ’s avonds. Tel daar nog de extra verkeershinder ’s avonds bij en hup, mijn dag is plots veel langer.

Weinig aan te doen uiteindelijk.

Ik ga toch nog enkele dagen experimenteren met routes en tijdstippen om tot een optimaal of op zijn minst bevredigend resultaat te komen.

3 Reacties op “Wegenwerken

  1. Tip van de dag: parking onder de Cora, dwars erdoor.

Geef een reactie

