dEUS in Hasselt

Gisteren dus dEUS in Hasselt.

De site gaf 20u aan als starttijd, dus op tijd vertrokken op het werk, innerlijke mens versterkt bij Marc en dan richting MOD.

Dit was de eerste keer dat in de MOD binnenkwam met de nieuwe zaal en nieuwe inrichting van het café. Sjieke dings, maar een toog in de zaal had van mij nog wel gemogen.

Airco trouwens ook…

Tijdens Black Box Revelation viel de hitte nog mee. Ook al zat de zaal al aardig vol. Stevige band trouwens. Niet qua bezetting (minimalistische white stripeaanse bezetting van enkel drummer en gitarist) maar wel qua geluid en overgave. Ik kon het wel smaken.

Tijdens dEUS steeg de temperatuur tot tropische hoogtes. Ze zaten er zelf anders voor niet veel tussen. Het duurde ongeveer 45 minuten eer de eerste persoon in mijn omgeving flauw viel van de warmte. Niet veel later spotte ik een tweede en nog iets later een derde.

De band zelf deed mij niet zo heel veel. Het publiek bleef precies ook vrij “koud”, zeker als je de respons zag tijdens Suds & Soda tijdens hun toegave. Ondanks de hitte werd er hevig gedanst en meegezongen. Heviger dan op eender welk moment in de show.

Moet dEUS het dan nog altijd van de vroegere successen hebben? Ik ben nooit groot fan geweest van de band, dus ik zou het niet weten.

Mauro krijgt anders wel meer respect van mij. Al was het maar omdat hij tot op quasi het eind van het optreden weigerde zijn trui uit te doen. Maar ook muzikaal zeer indrukwekkend.

Tom Barman werkte mij dan weer wat op mijn zenuwen. Waarom weet ik nog niet direct. Was het zijn hemdje? Was het zijn manier van gitaar bespelen? Waren het zijn mindere vocale kwaliteiten (in vergelijking met de andere bandleden toch)?

Wat het ook weze, dit optreden zal mijn geheugen ingaan als “dat optreden waar het zo warm was dat er minstens 3 man was flauwgevallen”. Voor de rest gaat er niet veel blijven hangen vrees ik.

5 Reacties op “dEUS in Hasselt

  1. Ik ga mij hier in grote lijnen bij aansluiten: Mauro is en blijft god, het was pokkewarm, Tom Barman moet eens wat meer moeite doen om te zingen en de algemene ambiance kon inderdaad beter.

    Black Box Revelation is voor mij de revelatie van de voorbije maanden (no pun intended).

  2. ik was er gister dus ook. De 2 enige minpuntjes dat ik heb kunnen ontdekken zijn, op de eerste plaats, met stip, de hitte! Onverantwoord heet.
    Op de 2e plek dat de muziek in den beginne wat rommelig klonk. Daarna gingen ze als een speer, hard doch verfijnd, naar de finale. Prachtig! Onvergetelijk! Thx, Tom, Mauro, en companen!

  3. Gedorie,
    Ik liep daar dus die avond te tsjolen in Hasselt. Ik had een ticketje van aan ondergrondse parking, maar reeds twee flikkenduo’s hadden mijn fijntjes naar verkeerde parkings gestuurd. Onderweg passeerde ik onder andere een zaal waar precies wel veel volk naartoe ging en waar (een passage later) muziek uit weerklonk die ik precies wel kende. Maar ik was intussen al bijna vijf kwartier op stap en had dus geen goesting meer om nog veel op te kijken.
    Had ik geweten dat jullie daar binnen zaten, ik was wel even tot in de bar gekomen…

  4. addendum:
    ik had met Trends magazine een feestje in Z33, vandaar mijn Hasseltse verschijnen.

  5. Wel verhip JT, je had me moeten bellen, ik had je feilloos de weg kunnen wijzen, als een volleerde Mio! Gemiste kans, driewerf helaas.

Geef een reactie

