Mik laag, vermijd teleurstelling.

Vanavond ga ik naar dEUS in de MOD te Hasselt. Menig mens die hierdoor jaloers op mij is.

Ik ben nochtans geen groot fan van de band en vind de nieuwe plaat maar zo en zo (volgt de typische trend van tegenwoordig waar de eerste, catchy single helemaal niet overeenkomt met het geluid van de rest van de plaat), maar heb ze nog nooit live gezien en heb tickets kunnen vastkrijgen, dus ja…

Maar ik ga voor veiligheid en inperking van teleurstellingen en hou mijn verwachtingen laag. Ik herhaal de gedachte in mijn hoofd dat dEUS over zijn hoogtepunt heen is, een beetje zoals Metallica (zageventen trouwens, gaan nu ook “ne Radiohead” doen en hun muziek waarschijnlijk gratis verspreiden). Ik verwacht botsende ego’s op het podium. Er is er immers maar 1 die god kan zijn. Meervoud zou dEi zijn. In het ergste geval verwacht ik een overroepen Tim Vanhamel.

Wie weet worden mijn verwachtingen waarheid en blijkt het allemaal te zeer opgeblazen en weggegooid geld. Ik hoop het alvast niet.

Ik hoop stiekem op ijzersterke muzikanten die sterke dEUS-hits tot een hoger niveau brengen. Ik hoop op muzikanten die zich goed voelen bij mekaar, goed voelen op het podium, en dit ook uitstralen in hun muziek, naar hun publiek.

Ik hoop het, maar ik verwacht het niet.

Na No Use For A Name en Danko Jones is dit mijn derde optreden deze maand waar ik heen ga. Naar optredens gaan is fijn.

Volgende maand staat Chuck Ragan nog op het programma en indien mogelijk Ignite. Misschien passeer ik nog wel langs Groezrock, maar daar ben ik nog niet zeker van.

Mooie vooruitzichten. Hoop ik toch. Maar ik verwacht het niet 😉 .

5 Reacties op “Mik laag, vermijd teleurstelling.

  1. Er is maar één god en dat is Mauro Pawlowski.

    Ik verwacht een strak concert, met goed ingestudeerde nieuwe nummers. Mijn verwachtingen zijn dus redelijk hoog. Ik verwacht ook dat een aantal grote hits niet aan bod zullen komen. Suds & Soda wordt wellicht aan de kant gelaten.

  2. Al ben ik nooit geen grote fan geweest.
    Ik ben zeker niet overtuigd van hun nieuwe plaat. Ik heb geregeld een paar tracks op stubru gehoord en er is mij maar weinig van bij gebleven.
    Hun oudere werk was idd beter.

  3. Ik ben vooral benieuwd naar het hemd van bARMAN tOM , als er iets is waar ie smaak van heeft dan zijn het zijn hemdjes.

    Muzikaal stel ik mijn verwachtingen in zoals niggle, vanmorgen nog eens de nieuwe plaat geluisterd op de heenweg en op een paar nummers na veel weggedroomd. (Smokers Reflect is wel straf)

  4. Nog even aanvullen: uiteraard ben ik ermee akkoord dat hun vroegere werk beter was. De nieuwe plaat heb ik echter ondertussen al meer beluisterd dan ikzelf verwacht had, dus dat valt me wel mee.

  5. Inderdaad Chuck Ragan! Ik ben lichtjes siked! En net daarom moet je ook naar Groezrock, Hot Water Music, het kon niet mooier!

Geef een reactie

