WC-gedrag

Afgelopen vrijdag een interessante café-discussie gehad over WC-gedrag.

“Zijt gij ne vouwer of ne propper?”
– “Hoe bedoelde?”
“Awel, vouwt gij uw wc-papier, of frommelt gij het op alvorens te vegen?”
-“Hoe? Waarvoor dient dieje borstel dan?”

4 Reacties op “WC-gedrag

  1. Kijk, daar heb ik dus nog nooit bij stilgestaan, bij de mogelijkheid van het proppen. Waarschijnlijk omdat mijn ouders ook altijd vouwers geweest zijn. Ik vermoed ook dat de proppers niet zo dik gezaaid zijn.

  2. .. En dan zijn er ook nog de “rollers”: deze types nemen het rolletje en vouwen het papier dan rond de vingers. Uit onze discussies bleek dat dit dan meermaals de vrouwen zijn…

  3. @ xtremels: ik denk niet dat het genetisch bepaald is, noch door opvoeding. Ten eerste heb ik mijn ouders nooit echt veel zien vouwen of proppen, ten tweede was mijn broer een propper en ik niet.
    Zelf gebruik ik meestal het handdoekje bij de lavabo. Veels zachter!

Geef een reactie

