Getz is gone

Ondertussen is mijn Hyundai Getz alweer van het toneel verdwenen. Hij heeft plaats gemaakt voor een Renault Mégane.

Ne zwarte.

Eerste indrukken zijn wel positief, alleen dan dat de vorige bestuurder (zeg niet te gauw, tis weer een vrouw) de rechterkant toch wat geabimeerd heeft. En de nummerplaat vanvoor heeft, samen met de bumper, een close encounter gehad.

Vreemde ervaring is wel het gebrek aan een oldschool sleutel, die bij de Mégane vervangen is door een plaatje en een startknop. De regensensor lijkt mij ook niet goed te werken, en de lichtsensor doet de koplampen pas aanspringen als ik normaal gezien al lang met mijn licht op zou rijden.

Maar toch, comfortabele wagen met een mooi interieur.

De wagen is uitgerust met een 1.5 dci motor met 86pk, dus ongeveer dezelfde motor als de Getz. Hij rijdt wel een stuk minder vinnig, maar daar hecht ik niet zo veel belang aan.

Wel een sterk voordeel is de wegligging. Hij manouvreert zich met gemak door de bochten, zonder al te veel snelheid te verliezen. Plezant.

We kunnen er weer efkes tegen.

6 Reacties op “Getz is gone

  1. Zonder te willen stoefen, maar qua wegligging is de Focus toch nog een klasse beter. Desalniettemin is de Mégane een zeer fatsoenlijke vwatuur. Weet ge toevallig ook wie de vorige eigena(a)r(es) geweest is?

  2. Focus heeft beste onderstel van zijn klasse, dat is geweten (blijkbaar). Als de keuze aan mij was, was ik ook voor de Focus gegaan, maar helaas.

    Maar ik ben evenzeer content.

  3. Ik kan getuigen. Tijdens een rit van Leuven naar Affligem heb ik me geen moment onveilig gevoeld, ben ik niet doof geworden, noch mottig van de wegligging. Een leuke wagen dus.

    Trouwens, in Affligem weet ik nog een goed café.

  4. Ik ga hier niks op zeggen

  5. Hij geraakt de zijne aan de straatstenen niet meer kwijt 🙂

Geef een reactie

