Over laarzen

Manman, ik ben hier mijn opzet van dagelijks bloggen stevig aan mijn spreekwoordelijke laars aan het lappen. Geen echte laars uiteraard, want de waarheid wil dat ik in het echte leven zelden tot nooit laarzen draag.

Ik zou zelfs durven zeggen dat ik niet meer weet wanneer ik voor het laatst laarzen heb gedragen. Ik zou dat durven. Ware het niet dat ik het wel weet. Ik weet namelijk wel wanneer ik voor het laatst laarzen heb gedragen.

Onlangs nog, op de bouw van mijn broer. Rubberen laarzen nog wel. Groene rubberen laarzen.

Afgelopen weekend ging ik naar koekoeksrock. Daar droegen sommige mensen ook laarzen. Leren laarzen. Bottines als het ware.

Het was er nochtans modderig noch vuil. Niet in het minst dankzij de man die, in volle waterdrager stijl, bekertjes van de grond raapte om ze in de her en der aan de muur gekleefde vuilzakken te deponeren.

Zonder laarzen nog wel.

Dus ja, als hij er geen aandoet, dan ik ook niet.

Een Reactie op “Over laarzen

  1. Rubberen regenlaarzen of mooie botten!?

Geef een reactie

