nieuwe job, nieuwe wagen: Hyundai Getz

Afgelopen maandag was mijn laatste dag bij mijn vorige werkgever en daarmee ook mijn laatste dag in de IT sector evenals mijn laatste dag met de mondeo.

Na de wagen ’s morgens te hebben afgegeven en nog wat tijd gestoken te hebben in overdragen kon ik aan mijn afscheidstournee beginnen.

Vreemd gevoel toch, een beetje alsof je je eigen begrafenis bijwoont.

Gisteren dan begonnen bij mijn nieuwe werkgever (met den deze als collega) en ook een nieuwe wagen gekregen. En ook al wist ik dat ik niet meer in de weelde van de mondeo zou baden, had ik dit ook niet direct verwacht: een Hyundai Getz.

Dit is mijn wagen voor de 2 volgende weken, om dan naar mijn definitieve wagen te gaan. Wat dat gaat zijn weet ik zelf nog niet, aangezien het niet zelf te kiezen is, maar ik laat het wel weten.

Terug naar de Getz.

Ik heb nog een tijdje in een Renault Clio rondgereden (het voorlaatste model), en ook al ligt de Getz in dezelfde klasse, was toch mijn eerste gedacht: “ga ik daar wel inpassen?”

Wanneer ik ’s avonds naar huis reed wist ik het antwoord op deze vraag: jazeker. OK, het zou fijn zijn zou de zetel 1 standje verder naar achter kunnen, maar het belangrijkste is dat als ik rechtop zit, ik het plafond niet raak.

Daarbij is de Getz een stuk vinniger als ik had verwacht! Met een 1.5 CRDi motor en 88 pk’s ben je zo een eind weg met deze wagen. Hij ligt ook zeer goed in de bochten. Daarbij moet je je boxen niet doen scheuren om tegen 120 per uur nog iets van je radio te kunnen horen. De wagen is zelfs verrassend stil.

Dus, ook al past hij bijna in de koffer van de mondeo, ik stap zeker niet met tegengoesting in de auto ’s morgens. Als je in deze klasse een wagen aan het zoeken bent, ga er eens mee rijden!

En nu maar hopen dat zijn ruitenwissers blijven werken…

Een Reactie op “nieuwe job, nieuwe wagen: Hyundai Getz

  1. 88pk voor zo’n licht wagentje, dat moet wel vinnig zijn.

    Volgens mij is die Getz een huurwagen, dus dat duurt nooit lang. Een andere nieuwe collega heeft eerst een maand met een Opel Corsa rondgereden en heeft dan een Renault Megane Break gekregen. In die klasse zal het normaal gezien wel zijn.

    En trouwens, nogmaals welkom hè 🙂

Geef een reactie

