Langlaufen

De afgelopen dagen was het dolle sneeuwpret in de oostkantons. Iedereen op de latten en glijden maar! Of ja, het is te zeggen, met veel te dunne lange latten door voorgemaakte sporen schuifelen en proberen recht te blijven maar!

Langlaufen…  als je het letterlijk vertaald krijg je iets als “een lange race”. Een lange race… dat kan ik begrijpen. Als je die latten uittrekt, zal het waarschijnlijk een stuk sneller gaan!

Ik snap het niet zo goed.

De biathlon snap ik al helemaal niet! Een combinatie van langlaufen en scherpschieten? Wie heeft dat uitgevonden? Ok, het Noorse leger. Maar wie wil er in godsnaam een alpine-scherpschutter worden? De combinatie komt vreemd over bij mij. Ik zou eerder beginnen met veldlopen en boogschieten.

3 Reacties op “Langlaufen

  1. In een ver verleden eens geprobeerd maar ik herinner er weinig van… Het langlaufen bedoel ik. Scherpschieten heb ik nooit gedaan. Lijkt me inderdaad rare combinatie.

  2. Langlaufen, ik heb dat ook ooit één of twee keer gedaan. Ik herinner mij vooral dat het geweldig vermoeiend is en dat ik er stevige rugpijn van kreeg. Waarschijnlijk de verkeerde maat van stokken, of nog meer waarschijnlijk: een gebrek aan techniek.

  3. Langlaufen staat bij mij voor altijd gelijk aan

    “Thunderrrrrrrrrr !” And Lightning ma dan door schoemans geroepen

Geef een reactie

