Eric Gerets, Olympique Marseille

Ik ben geen voetbalgek. Alhoewel ik buitenspel snap, ben ik zeker geen kenner te noemen. Die eer laat ik over aan anderen.

Maar voor succesverhalen ben ik niet blind. Zo ook niet voor het succesverhaal dat Eric Gerets weer eens aan het optekenen is bij zijn huidige club Olympique Marseille.

In 6 maanden van degradatiekandidaat naar 4de in de competitie…  “l’autre belge” doet het goed daar in Marseille, en bij zijn vorige club werd hij ook op handen gedragen.

Die mens krijgt respect van mij. Die mens is niet bang van zijn sterspelers met capsones. Bij Gerits moet je vechten voor je plaats op het veld, of je nu Cissé heet of niet. Hij krijgt ze met hun pootjes op de grond. En terecht.

Het voetbal heeft meer mensen nodig als Gerets. Misschien zou mijn interesse dan wat aangewakkerd worden.

4 Reacties op “Eric Gerets, Olympique Marseille

  1. Galatasaray heeft em wel op handen buiten gedragen, maar Gerets is idd wel de klasbak onder de Belgische trainers.

  2. Een voetbalpost zowaar!

  3. Kenner, kenner… Het zijn uw woorden hè, ik noem mezelf nergens een kenner 😉

  4. je hebt groot gelijk. ze zouden hem beter eens aanstellen als nationaal trainer .

Geef een reactie

