the mark of a cad

Over het algemeen ben ik geen dassendrager. In het dagelijkse leven dan toch niet. Op het werk draag ik enkel een das wanneer het nodig is, als ik op klantenbezoek moet dus.

Dit gebeurt niet op zeer regelmatige basis, waardoor ik niet regelmatig een das moet knopen, waardoor ik er nog geen stevige routine voor heb ingebouwd, waardoor ik herhaaldelijk mijn das moet herknopen om de gewenste lengte te verkrijgen, om een rechte knoop te verkrijgen, …

Combineer dit met het feit dat ik meestal in bed blijf liggen tot de laatste minuut, en je krijgt tijdsdruk. En tijdsdruk is geen goede vriend van de dassenknoper!

De knoop die mijn voorkeur wegdraagt is de dubbele windsor. Waarom? Het is de enige dasknoop die ik zonder hulp kan maken. Na 3 keer proberen.

Hier enkele tips en tricks om telkens tot een perfecte knoop te komen!

Een Reactie op “the mark of a cad

  1. Ik draag ook enkel sporadisch een das. Omdat het knopen ook niet voor mij is weggelegd, laat ik mijn dassen gewoon geknoopt in de kast liggen.

Geef een reactie

