De kantine

Afgelopen zaterdag met de vriendin gaan uiteten in Mexicaans restaurant La Cantina in Leuven.

Ik was nog nooit van mijn leven Mexicaans gaan eten, maar aangezien ik wel een voorstander ben van het pikantere werk en mijn vriendin vol lof was over dit etablissement dat ze eerder al met collega’s had bezocht, keek ik er met gezonde honger naar uit.

Het bleek wel snel dat je er best reserveert, wat dan ook makkelijk te doen is via hun website. Verschillende groepjes zagen we komen en al even snel weer gaan, na te horen gekregen te hebben dat ze vol zaten.

Voor mij werd het “carnitas mejicanas” (mexicaanse vleeskes) en voor de vriendin “fajitas scampi” (pannekoeken met scampi’s) en ik moet zeggen: miljaarde, da was goeie boel! Aangezien ik een vleeseter ben, pak ik meestal varkenshaasje of steak of iets dergelijks als we gaan uiteten, aangezien ik al een paar keer teleurgesteld ben geweest na, vol goede bedoelingen, een visgerecht te pakken. Ik zat daar dan met mijn droog viske, terwijl mijn vriendin tegenover mij zat met een schotel vlees en kroketten… die fout maak ik niet meer.

Nu was het dus een mexicaanse versie van “mixed grill” en ik moet zeggen, dat mogen ze mij meer voorschotelen.

Een corona erbij en hup! Alhoewel ik nu niet weet of het de bedoeling is dat je het stukje limoen uitperst in je flesje corona, of dat je het er in moet duwen en diffusie zijn werk moet laten doen?

4 Reacties op “De kantine

  1. Het stuk fruit in de Corona heeft niks te maken met smaak, enkel met geur. Ze steken een stukje limoen in de hals om ervoor te zorgen dat het flesje fris ruikt en dat je de pisgeur van het bier zelf niet ruikt. En dat is niet gezeverd: doordat het doorzichtig flesje is, zet het zonlicht namelijk een chemisch proces in gang wat ervoor zorgt dat ‘pisgerelateerde stoffen’ aangemaakt worden. En dat ruiken we uiteraard liever niet.

    Daarnaast is het natuurlijk een geweldige marketingtruuk, want iedereen kent dat bier hierdoor. Of hoe je een slechte eigenschap kan omvormen tot iets in je eigen voordeel!

  2. Beste mexicaan in Leuven: aan de Leie, zijstraatje van brusselsestraat denk ik … Tweedebeste mexicaan in Leuen: la cucaratcha? Ofzowiets, op de tiensestraat, vrij in’t begin …

    Al, aha, moet ik toegeven dat ik nog niet in uw bestoeft establissement geweest ben … Waar is het juist gelegen?

  3. In mijn hometown is er een Mexicaans restaurantje dat dezelfde naam draagt. Zalig eten daar.

    In Leuven ben ik er nog niet geweest, maar ik ga het alvast onthouden voor de volgende keer 🙂

  4. Ik vond alvast niet dat mijne Corona naar pis rook. Maar het feit al dat je bier uit een flesje drinkt, doet veel van de aroma’s niet doorkomen. Het smaakte anders wel bij het gerecht.

    La Cantina ligt in de Parijsstraat, vlakbij de JJ records. Als je van de JJ richting KBC gaat, een 100 meter aan je rechterkant.

    In La Cantina in Lommel ben ik nog nooit geweest. Ken mijne weg in Lommel ook niet zo goed.

Geef een reactie

