Nieuwe Grimbergen Goud 8°

Gisteren in de plaatselijke Colruyt een sixpack Grimbergen Goud 8° gehaald, het 6de abdijbier van brouwer Alken-Maes.

Ik moet zeggen, dat is een bier dat ik goed kan appreciëren. Mooi helder van kleur, je ziet meteen waar ze de naam vandaan halen, fris van smaak met stevige prikkelende bellekes en een vrij bittere, hoppige afdronk.

Bitterheid is zeker iets wat ik kan appreciëren in een bier. Je mag mij dan ook altijd een Orval voorschotelen. Geen Kriek Lindemans voor mij, dan pak ik wel een waterijsje. Dat is goedkoper.

Ik ben wel fan van Grimbergen. Van ongeveer alle varieteiten. Van de blonde, de bruine, de stroperige Optimo Bruno, de tripel en de Cuvée, en nu ook van de Goud.

Grimbergen zou ook de uitzondering zijn in de overname van Scottish & Newcastle door Heineken/Carlsberg en niet in handen van Heineken, maar wel in handen van Carlsberg komen.

6 Reacties op “Nieuwe Grimbergen Goud 8°

  1. Tip van de dag: “Nen Rooien Duvel”

    1 DUVEL
    1 Kriek Lindemans

    Schenk de duvel voorzichtig in, met een minimum aan schuim. Schenk hierbij de Kriek Lindemans. Heb geen vrees, het duvelglas lijkt hiervoor gemaakt, het past net!

    Ga rustig zitten en geniet van deze ROOIE DUVEL. Opnieuw, heb geen vrees. Het klinkt raar, maar het smaakt fantastisch. Aan te raden als 7e of 8e Duvel, wanneer het al wat “moeilijker” begint te gaan.

    Aanrader!

  2. “Aan te raden als 7e of 8e Duvel, wanneer het al wat “moeilijker” begint te gaan.”

    patser

  3. Na de 7e of 8e Duvel kunnen ze de meeste mensen evengoed Gini met een toefke slagroom voorzetten, dan proeven ze het verschil toch niet meer. Dus ik hoop dat die tip ook in “nuchterdere toestand” getest is geweest 🙂

    Anyway, ik ben ook fan van Grimbergen dat bij mij altijd de voorkeur krijgt op Leffe.

  4. Ook gene Lindemans voor mij. Die ‘Rooie Duvel’ komt mij dan ook voor als een aanslag op de smaakpapillen van iedere bierdrinker.

    Al ben ik iets meer fan van de donkere bieren, deze Goud 8° moet ik zeker eens proeven.

  5. Als ier iemand deze befaamde rooie Duvel gaat drinken, nodig mij uit, ik wil wel ns n slokske proeven. Ben te zeer niet overtuigd dat het wel lekkers is om er ene te bestellen.

  6. Ja, ik zag er ook wat tegenop om het te bestellen de vrijdag…

    Als we het niet goed hadden gevonden, hadden we het nog wel kunnen opvoeren aan de drummer in de hoek denk ik.

Geef een reactie

