Carnaval is te delicaat voor mij

Carnaval, het is weer daar. 2 weken vroeger dit jaar, maar nog steeds niks voor mij.

Mijn vriendin heeft er weer 3 dagen verlof voor opgeofferd, maar ze mag het hebben. Van alle keren dat ik naar de plaatselijke carnavalsfuif ben geweest thuis, heb ik mij er slechts 1 keer echt geamuseerd.

Toen had ik dan ook de perfecte alcoholbalans gevonden. Want geef toe, die muziek kan je alleen maar goed vinden als je genoeg pinten in je systeem hebt. Althans ik toch. Het hielp ook wel dat we met een 4-tal kameraden als american footballer waren verkleed, wat het groepsgevoel wel aanwakkerde.

Het moeilijke aan carnaval is de juiste alcoholbalans te vinden. Sommigen zullen misschien niet zoveel pinten moeten drinken eer ze zich volledig kunnen laten gaan op carnavalsmuziek, zij zijn dan de die hards. Ik moet een dusdanig niveau van intoxicatie hebben dat 2 of 3 pinten meer gaten slaat in mijn geheugen. Dat is moeilijk mikken. Te weinig bier zorgt ervoor dat de muziek mij horendol maakt, te veel bier heeft andere gevolgen.

Vandaar dat ik mij er liever niet meer aan waag. Te delicaat.

4 Reacties op “Carnaval is te delicaat voor mij

  1. Jaja, dat herinner ik me nog, Carnaval Lille. De tent hing toen nog aan de Parochiezaal. En wij waren al NSA-fan 😉

  2. Those were the days. Geleerd dat het een slecht idee is om met een helm op naar carnaval te gaan.

  3. Dankzij vorige comments kan zelfs ik het mij herinneren.

    Moet gezegd worden dat ik zaterdag nog maar eens geweest ben en het niet zo delicaat vind, gaten in het geheugen be damned, te veel volk wat ik anders nooit zou zien

  4. @Tijs: 🙂
    Als blikvanger is ook geen goed idee

Geef een reactie

