Kan er mij iemand uitleggen…

… waarom je eigenlijk de onderste knoop van je kostuumblazer open moet laten?

En kom niet af met: “de mevrouw/meneer van de winkel heeft het gezegd”, want ik heb het de mevrouw/meneer van de winkel gevraagd, en hun beste argument was: “dat wordt zo gedaan”.

Maar waarom dan? Als iemand een goede verklaring kan geven zal ik het nog overwegen.

6 Reacties op “Kan er mij iemand uitleggen…

  1. Dat is om te laten zien dat je 2 knopen kan betalen, maar dat je tegelijkertijd ook weer zuinig genoeg bent om ze niet beide te gebruiken als het niet nodig is.

    En als je dat niet gelooft…

  2. Bij een single breasted jasje gaat de middelste knoop dicht, althans als er drie knopen opzitten. Zijn het er twee dan blijft de onderste knoop open. Alleen Reinoud Oerlemans, dwazen en militairen dragen het jasje geheel gesloten.

    en

    De onderste knoop van een vest kan open sinds de avond dat de Britse koning Edward VII na een uitgebreid diner uit zijn vest knapte en daarom de knoop openliet. Zijn hofhouding volgde onmiddellijk het voorbeeld om de heer VII niet in verlegenheid te brengen. Dit is waarschijnlijk een fabeltje: Royalty hoeft nooit op kleding te bezuinigen.’

    Een heer doet het dus nooit dicht, kies zelf ma of ge door het leven gaat als redelijk geklede malloot of als connaisseur

  3. Piet, het eerste is geen reden en het tweede is volgens uzelf een fabeltje.

    dus nee, ik ben nog niet overtuigd.

    Wandel maar eens over straat met windstoten van 70 km per uur met uw vestje maar half dicht. Eens kijken hoe gesofisticeerd je er dan nog uitziet.

  4. http://www.google.be/url?sa=t&ct=res&cd=3&url=http%3A%2F%2Fanswers.yahoo.com.au%2Fquestion%2Findex%3Fqid%3D20070323120916AAaG83I&ei=3FCPR43-Ko-wsgLHj5y6DQ&usg=AFQjCNESJ7fpbz2Rg1WmeeZ8tj2ljDX5PQ&sig2=5x7DHkq1raPgXDXCqMmHfQ

    You don’t button the bottom-most button on a jacket, sweater, etc. because they bulge when you sit, and because the added pressure can rip the button off. It also gives a jacket a more relaxed line. It has nothing to do with being overweight.

    + het ziet er veel te verkrampt uit

  5. Omdat je zo aan de knappe vrouw die tegenover jou werkt een kleine hint geeft, “ik ben al begonnen aan t werk, wil jij het afmaken?”

  6. @ piet: als ik ga zitten doe ik mijn jaske uit, maar het is al een betere uitleg

    @ smara ratih: tegenover mij zit ne vreemde kerel, maar euh… ik hou er rekening mee

Geef een reactie

