Training

Training is belangrijk in elke job. Je moet blijven leren, anders blijf je stilstaan. En stilstaan is achteruitgaan, dat weet iedereen…

In die geest stond ik gisteren om half 10 in Mechelen aan het kantoor van 1 van de hoofdleveranciers voor ons departement om daar een update te krijgen van de nieuwe technologieën. Ik zag er een beetje tegenop, omdat ik de product manager ken die zonder twijfel de training zou geven. Het nerveuze type dat rookt uit pure noodzaak, 2 blikjes cola per half uur in zijn keelgat kiept en met de donkerste wallen die ik ooit gezien heb. Voeg daarbij hamsterwangen en je hebt een goed beeld.

Waarschijnlijk heb je nu een beeld van iemand die op nogal een monotone manier spreekt. Zoniet, dan moet je je beeld aanpassen, aangezien deze persoon in staat is een ADHD’er met een cafeïnebuzz in slaap te praten.

Maar daar kon ik nog mee leven. Zolang ik mijn aandacht er maar bij kan houden, en wat kan volgen wat er gezegd wordt, zou ik nog wel wat aan de training hebben.

Dan gebeurt het: “Becus wie ef e mixt awdijence ail doe dis in englisj”

Een technische training, op 1 toon, in gebrekkig engels…  Je kan mij evengoed met een bal lood aan mijn been door de catacomben van de hel laten lopen, gekleed in een metalen harnas zonder onderkleding met satan hemzelve op mijn hielen. Wat een kwelling!

Gelukkig ging hij veel te snel, en konden de 2 dagen ingekort worden tot 1 dag. Ik zal de release notes van de software updates wel eens op mijn gemak lezen.

Een Reactie op “Training

  1. Klinkt zoals mijn wekelijkse les Engels 😉

Geef een reactie

