Koffiemachien

Bij aankomst op het werk is 1 van de eerste taken uiteraard een koffie halen om de dag goed te beginnen. Voor mij toch in ieder geval. En ik ben daar zeker niet alleen in.

Waarin ik blijkbaar wel alleen sta, is dat ik ’s morgens niet echt praatgraag ben. Zeker niet voor mijn eerste koffie. Toch zijn er telkens personen die beginnen te praten van het moment dat ze een stap in het lokaaltje binnenzetten. En in die opmerkingen is het blijkbaar onmogelijk om origineel te zijn. Er zijn blijkbaar maar een paar “grappige” opmerkingen die je kan geven, wanneer het druk is aan het koffieapparaat ’s morgens:

  • “Tis precies druk”
  • “Kheb nog nie genoeg in de file gestaan”
  • kijkt op horloge, “ahja, tis den tijd eh”
  • “ist fokkiesjamien pakot?”

Met allemaal moet altijd wel iemand lachen. Ik ga er altijd maar vanuit dat dit uit vriendelijkheid is. Ik zou anders niet weten waarom wel.

Er moeten toch grappigere manieren zijn om aan de blijkbaar onweerstaanbare drang om een opmerking te maken te voldoen. Een lichte coaching van het koffieapparaat bijvoorbeeld: “komaan, het gaat goed, en PERSEN! PERSEN! JA! IK ZIE HET BEKERTJE AL!!”.

Dàt zou het wachten aangenamer maken.

6 Reacties op “Koffiemachien

  1. aftellen in het engels en dan zeggen Huston whe have a probleme with the machine. Of leuk is weet ik niet ik drink geen fokkie.

  2. ik drink ook geen fokkie en wij hebben zo geen machien op’t werk 🙂

  3. **flash-back**déjà-vu**??!!

  4. Gerda, ik heb het wel al eens over het getreuzel aan het koffiemachien gehad (https://niggle.wordpress.com/2007/06/11/getreuzel/), maar nog niet over de flauwe opmerkingen.

    Het ligt wel dicht bij mekaar, dat geef ik toe 🙂 .

  5. Euh, ik bedoelde eigenlijk meer dat het waarschijnlijk een zeer herkenbare situatie is, dat zich in vele bedrijven die situaties voordoen aan het fokkiemasjien…. Bij ons zijn er zelfs hele polemieken over “het ruimtetuig”

    toeme toch

  6. Ahzo, en ik die dacht dat ik een trouwe lezer had… 😉

Geef een reactie

