Ford Mondeo, 5 sterren?

Ja jongens, daar bij Ford kunnen ze hun eigen ook goed bezighouden. 26 dagen nadat mijn wagen binnengebracht is met een defect aan de voorste ruitenwissers is er nog steeds geen vooruitgang. Het vervangstuk is nog steeds niet ter plekke. Daarenboven zei de vriendelijke man van Ford Service: “ik begin schrik te krijgen dat het daarmee nog niet opgelost is, dus ik heb ook technische ondersteuning gevraagd, maar die heb ik nog niet gezien”.

Okéééé….

Ondertussen hebben we hier op het werk een andere policy als het om tanken gaat. Waar ik eerst wel gewoon met mijn tankkaart kon tanken voor de vervangwagen, mag ik nu mijn tankkaart enkel gebruiken voor mijn mondeo… Dat wil dus zeggen dat ik de diesel nu zelf moet voorschieten en de bonnetjes moet binnenbrengen.

En natuurlijk, ik weet het, ik kan de bonnetjes nog binnenbrengen en ik krijg mijn geld wel terug, en ik heb ook een goede vervangwagen, dus eigenlijk heb ik geen reden tot klagen, en blablabladibladiblablabla. Bla. Ik word er slecht gezind van.

Nu beginnen ze ook nog met hun “Ford Mondeo uit Genk, 5 sterren” – reclame spotjes op de radio. Nee, daar ben ik niet voor in de “mood”.

9 Reacties op “Ford Mondeo, 5 sterren?

  1. Grr, ’t kan zo anders lopen dan wat ze in de reclame beweren!! 26 dagen is nu toch wel héél lang… Het heet toch net Mondeo (monde) omdat de stukken over de heel de wereld vervaardigd worden? Of heb ik dat verkeerd begrepen?

  2. Ik denk eerder dat de naam Mondeo er als beste uitkwam bij de consumentenonderzoeken 🙂 Ik zou het zeker niet te ver gaan zoeken. Misschien kwam die uitleg er achteraf nog wel bij, maar toch…

  3. Ik ben toch eens benieuwd wat voor een gigantische wissers ze daar bij Ford aan het installeren zijn.
    Straks hoeft niemand zijn ruitenwissers meer op te zetten als gij de uwe hebt opstaan.

  4. lol @ Birt

    Het wordt inderdaad een fraaie historie. Als ik u was, zou ik eens een mailke sturen naar de Autogids, ze hebben daar een lezersbrievenrubriek. Ge zult er verstomd van staan wat voor een efficiënt escalatiepad dat is. Ik meen het.

  5. lachen met iemand anders zijn pech is altijd leuk. Maar dat ze nu via reclame u nog durven uitlachen. Veel sterkte ik en technische problemen bij auto’s grrrrr. ik hou hout vast!

  6. Mijn firma-Focus break wordt onderhouden bij dezelfde garage als uw Mondeo. “Geen vuiltje aan de lucht”, zegt de garagehouder altijd tegen mijn werkgever. Ondertussen is hij al 4 keer op 3 maanden binnen moeten gaan (1 maal voor ruitenwissers) en krijg ik nog steeds epilepsie door in mijn spiegels (die los staan) te kijken. VIER keer heb ik dat gezegd. I give up.
    Ford, een aparte ervaring. In combinatie met een Shell tankkaart staat dit qua horror op hetzelfde niveau als het hele huis moeten stofzuigen na een zwaar nachtje trappist hijsen.

    PS als we de Kyotonorm niet halen is dat grotendeels te wijten aan die rokende Focus break die in Haasrode rondkart. Geen vuiltje aan de lucht, HA.

  7. Om een beetje tegengewicht te geven: ik heb een dikke anderhalf jaar (en +90.000 km) rondgereden met het vorige Mondeo Break-model en nooit problemen gehad. Nu heb ik sinds twee weken een splinternieuwe Focus en die bolt voorlopig perfect.

  8. Hola, bestaat zoiets? Dan zou de grap compleet zijn!

Geef een reactie

