Pepperspray

Gisteren nogmaals een eike gebakken. Ik ben een eikesman. Als er iets is wat ik wel ongeveer elke dag kan eten, dan is het wel een eike. Of dat gezond is, laat ik maar even in het midden, maar lekker is het zeker.

Tegenwoordig gooi ik ook altijd een tomaat of 2 (in dikke schijven gesneden) in de pan omdat het er zo goed bijgaat.

Gisteren dus ook.

Eike uit de pan, klein beetje nieuw vet in de pan, vuur hoog en hup! Tomaat in de pan onder hevig protest van de fruitgroente zelf. Goed kruiden met peper en zout, en voor de liefhebber van iets pittig: enkele druppels tabasco.

Ik ben een liefhebber van pittig, en dus schudde ik hevig met het flesje tabasco. Omdat mijn pan zo heet was, bluste ik als het ware de tomaat en kwamen er uiteraard hevige dampen vrij.

Ik weet niet hoe het voelt om pepperspray te inhaleren, maar volgens mij komt het er toch dichtbij.

Miljaarde…

2 Reacties op “Pepperspray

  1. “Eike uit de pan, klein beetje nieuw vet in de pan, vuur hoog en hup!”

    Wil dat zeggen dat er al oud vet in de pan was?

  2. ja, het vet waarin ik het eike had gebakken…

Geef een reactie

