Frietjes van de frituur

In het kader van de week van de friet bracht ik afgelopen week een bezoekje aan het frietkot aan het stadion van Oud-Heverlee. Het was er gezellig druk, en wegens verschillende deuren met “inkom” kwam ik aan de foute kant van de aanschuivende rij te staan.

Onderweg naar de achterkant van de rij, kwam er een vrouw van tegen de 30, ik zal later naar haar refereren als “de tang”, via de andere deur naar binnen. Aangezien deze ingang dichter aanleunde bij het einde van de rij, was zij ook eerder aan de achterkant van de rij beland als ikzelf. Maar de rij was eigenlijk zo breed als het frietkot diep was, dus er was niet echt sprake van “netjes achter mekaar staan”.

frietkotman: “wie is er dan?”
tang: “ja, voor mij …”
ik: “euh, excuseer, volgens mij was ik eerst”

De tang kijkt mij vol ongeloof aan, en zegt: “euh, neen, ik stond wel degelijk voor u”
ik: “dat zal ik niet ontkennen, maar ik was toch eerst”
tang: “niet waar”
ik: “oh nee? langs welke deur ben ik dan binnengekomen? Gij zijt via de grote schuifdeur gekomen.”
tang: “… … Dat wil niks zeggen…”
ik: “Dan hebt gij toch wel een heel slecht korte termijn geheugen. Maar ga maar voor, IK ben gene moeilijke.”

Toen ik haar bestelling hoorde (1 klein frietje met stoofvleessaus en mayonaise, 2 bouletten special) wou ik nog zeggen: “hmmm ge eet precies alleen, I wonder why…”. Maar dat had ik maar niet gedaan.

Tang.

5 Reacties op “Frietjes van de frituur

  1. “Toen ik haar bestelling hoorde (1 klein frietje met stoofvleessaus en mayonaise, 2 bouletten special) wou ik nog zeggen: “hmmm ge eet precies alleen, I wonder why…”. Maar dat had ik maar niet gedaan.”

    Zalig stukje 😉

  2. Ook wel een slimme opmerking van die deur.. Moet ik onthouden voor soortgelijke situaties!

  3. Wel zorgen dat er dan meer dan 1 deur is om binnen te komen 😉 .

  4. Frituur Heverlee, best wel oké. Na bijna 3 jaar leuven ken ik vooral die rond de Tiensepoort en ik moet zeggen … Tiensepoort zelf: cava maar pas na 2 jaar en véél beurten beetje vriendelijk. Brug spoorweg Tiensesteenweg: supergoeie friet, supervriendelijk, superproper. Ring leuven, aan de philipssite, dikke vent: cava, maar niet zo proper en net iets te ver.

    Frieten in Leuven, schijnt is dienen in’t muntstraatje het allerbeste van de wereld … ben er nog niet geweest, maar waarschijnlijk is da maar “omdat het in het muntstraatje is”, tussen al die duur eethoekskes …

  5. Pingback: frietfile « zement

Geef een reactie

