Nee, hier ben ik niet goed in.

Situatieschets.

Je zit op je gemak te werken. Langs je zit de vrouw die er altijd zit en altijd vrij druk is. Vandaag kan je uit telefoontjes afleiden dat haar zoontje morgen onder het mes moet. Of dat denk je toch, want ze is Franstalig, en zo goed is je Frans ook weer niet.

Ze is in gesprek discussie met een persoon in het ziekenhuis.

Plots gooit ze de hoorn van de telefoon hardhandig dicht, roept ze “sa m’énerve!”, slaat ze haar gezicht in haar handen en begint ze te wenen.

Ja…  Wat doe je dan?

Troosten? Dat kan ik al niet in het Nederlands, laat staan in het Frans. Ik kan gewoon niet om met wenende vrouwen.

Ik laat haar een beetje bekomen en probeer haar, wanneer volgens mij de tijd rijp is, door enkele onnozele opmerkingen aan het lachen te brengen, wat godzijdank lukt.

Stel u voor dat ze weer begon te wenen…

Pijnlijkste kwartier ooit.

4 Reacties op “Nee, hier ben ik niet goed in.

  1. Ik ben daar ook niet goed in.
    En dan nog in ’t Frans, dat zou al helemaal niet lukken 🙂

  2. Beter zo inderdaad. Ik zie je al vragen van “ach, die kleine kan daar wel tegen”, en dan blijkt dat haar rotweiler gewoon een kind heeft aangevallen …

    Want zo goed was je frans ook weer niet …

  3. Ik denk dat niemand het daar gemakkelijk mee heeft…Maar je kan gewoon een (propere) zakdoek of tissues aanbieden en zeggen dat ze maar eens goed uithuilt… En achteraf vragen wat het probleem is – eventueel in gebarentaal 😉

Geef een reactie

