Iejen Nege Nege Vier

Via Punknews.org:

More details have surfaced for the 90s punk documentary first announced on Punknews.org in April of this year. Officially titled One Nine Nine Four: Documenting the Birth, Growth and Explosion of Punk Rock in the 90s, the film does just that, It will feature interviews with bands such as Green Day, NOFX, the Offspring, Blink 182, Rancid, Bad Religion, Lagwagon and many more. It looks at the explosion of punk rock, from the beginning of the Warped Tour, the success of Green Day and Blink-182 and more.

The film makers spent the first few months of 2007 in Los Angeles interviews and collecting archival footage before returning to Australia this month to start editing. The film will be narrated by Tony Hawk and is yet to have distribution or a release date but will hit the festival circuit in 2008.

Hmmm, in 1994 was ik 12. Ik luisterde vooral naar The Red Hot Chili Peppers, maar de broer kwam eens thuis met een cassette van Lagwagon-Trashed. Andere cassettes volgden en punkrock werd een deel van mijn dagelijkse leven.

Ondertussen is mijn muzikale horizon fel breder dan toen, toch blijft “de punkrock van toen” nog in mijn cd-verzameling zitten om regelmatig wat nostalgie op te wekken.

Ik kijk dus wel uit naar die documentaire. En als ik straks thuiskom ga ik Trashed van Lagwagon nog eens opzetten.

4 Reacties op “Iejen Nege Nege Vier

  1. Maar zelfs de huidige generatie blijft teruggrijpen naar de CD’s van toen. Dus waren dit stuk voor stuk pareljes van CD’s of is vroeger gewoon beter ?

  2. Mijn theorie? Vroeger was het niet zo gemakkelijk om je muziek verdeeld te krijgen en om naam te maken. Lang niet zoveel bands konden internationaal doorbreken. Alleen de beste bands kregen deze kans. En dan was het op basis van hun muziek, niet van hun imago.

    Vroeger had je weinig tot geen cd’s met maar 1 of 2 goede nummers.

    Er waren vroeger niet meer goede bands dan nu, alleen minder slechte.

  3. Tony Hawk vind ik schitterend gecast voor de verteller van deze docu!

  4. Pingback: houbi.com / blog » Gisteren, op Vlaamse blogs…

Geef een reactie

