Vitalski – Intiem

Gisteren ben ik met den deze, Fritsmeister en mijn vriendin naar de show “intiem” van Vitalski geweest. Je weet wel, die kunstenaar die Joyce Van Nimmen blijkbaar iets te stevig knuffelde tijdens Stanly’s Route.

Wel, ik had niet echt een idee wat te verwachten, en was dus ook niet klaar voor wat ik hoorde/zag. Hij begon met een liedje, en alhoewel ik, in tegenstelling tot Xtremels, geloof dat Vitalski wel kàn zingen, hield hij, volgens mij dus, expres geen toon. Waarom? Hij dacht waarschijnlijk dat het grappig zou zijn. Awel, ik kan u zeggen, het was een kwelling. Niet grappig, niet mooi, overbodig.

Er waren enkele piekjes. “Laf weer” (‘dat is van dat weer als het zo regent, maar alleen op de gehandicapten’) was grappig. Voor de rest is mij weinig bijgebleven.

Op sommige momenten merkte je te goed waar de mosterd vandaan kwam, alhoewel je een dapper man moet zijn om een volledig doortrapt stukje à la Hans Teeuwen te doen.

Een tijdje had ik moeite niet in slaap te vallen. Dat kwam natuurlijk ook doordat ik verschrikkelijk moe was, maar toch, het zou niet mogen. Zeker niet als je weet dat we op de eerste rij zaten.

Om met een cliché te eindigen:

“We hebben het toch ma weer gehad! Da kunnen ze ons al nie meer afpakken!”

Jammer.

7 Reacties op “Vitalski – Intiem

  1. Sluit naadloos aan bij de vorige post dan, helaas de eerste Belgische komiek die eenzelfde effect gaat hebben als Theo of Hans moet nog opstaan

    Om niet te beginnen over de vrouwelijke helden in het comedy-circuit

  2. Ik heb vitalski maar één keer gezien, op de Site van het Jaar uitreiking vorig jaar. Hij ging toen af als een gieter. Bij zijn eerste paar moppen was er niemand in heel de zaal die lachte. Sterven op het podium was het.

  3. Ok, Niggle, iedereen kan zingen. Ik ook. Maar niet goed genoeg om dat meteen op een podium te doen. Hij weet dat ook en daarom zet hij dat slecht kunnen zingen extra in de verf. Maar dat is dus inderdaad niet grappig. Ik begin me eigenlijk af te vragen waar/hoe hij zijn strepen verdiend heeft.

  4. Strepen verdiend? … Niet!

  5. Ik heb zwaar van vitalski genoten in zijn “begindagen”. K heb zelfs try outs voor hem geregeld. Maar nu kan hij mij toch ook nemeer bekoren

    spijtig genoeg. Vroeger was hij zo goed.

  6. hak maar op mij in,
    breek mij maar af;
    trap maar allemaal tegen mij aan,
    beledig mij maar.
    al zijn jullie met een miljoen,
    ik ga toch door.
    ik ga toch door.

Geef een reactie

