Leedvermaak is ook vermaak.

Er zijn zo dingen die enorme bronnen van frustratie zijn voor mij. Enkelen zijn hier zeker al aan bod gekomen.

Zo is er mijn onkunde om eender waar de juiste rij te kiezen om aan te schuiven. Is het nu in de supermarkt, aan de kassa in het bedrijfsrestaurant, of in de file. Ook al maak ik korte termijn-voorsprong, er zal altijd iets gebeuren waardoor mijn rij vertraging oploopt. Vlucht dus snel als ik dezelfde wachtrij als u zou vervoegen!

Maar in Euro Disney koos ik wonder boven wonder de juiste rij bij het aanschuiven aan de kassa! Elke klant voor mij werd gewoon zonder problemen afgehandeld. Iedereen had het geld al in de hand en de bestellingen werden snel en zonder problemen opgenomen.

In de rij langs mij daarentegen zag ik een gezin aanschuiven dat, wanneer het bij de kassa aankwam, nog aan de hele kroost moest gaan vragen welke hamburger ze wilden. Daarna welke frisdrank. Wilden de kinders een dessertje? Frietjes of niet? Nodeloos om te vertellen dat dit een eeuwigheid duurde eer alle informatie werd verzameld. Vreemd eigenlijk, want iedereen weet toch dat 5-jarigen snelle beslissingsnemers zijn!

Ik zag de aders op de voorhoofden van de mensen achter het gezin zwellen, de armen werden ter hemel geworpen, grote zuchten werden hoorbaar gemaakt.

Ja, kijk, daar geniet ik dan weer van.

Niet alleen ging het bij mij goed. Bij een ander ging het slecht.

Heerlijk.

Leedvermaak is ook vermaak.

Een Reactie op “Leedvermaak is ook vermaak.

  1. ik geef toe dat ik ook wel eens geniet van de rij die achter me staat…

Geef een reactie

