drinken is topsport

Gedurende de jaren ben ik bezig geweest met een ultieme anti-kater procedure op te stellen. Want ja, als je een cantus moet voorzitten kun je het niet maken om even te stoppen met jezelf vol te gieten.

Niets hiervan is, bij mijn weten, wetenschappelijk onderbouwd, en misschien is enkel denken dat het helpt ook al goed genoeg. Maar hier enkele van mijn tips & tricks om een kater te voorkomen/verminderen.

1. Genoeg tijd op voorhand iets eten. Bij voorkeur iets gefrituurd. Niet je volledig vastrijden, maar gewoon, lekker eten. Begint je cantus/drinkgelag om 20u? Zorg dan dat je om 19u zeker gedaan hebt met eten!
2. Enkele glazen melk op voorhand. Ik heb ooit gehoord dat dit zou helpen. De uitleg is mij niet bijgebleven, maar na uitvoerig testen lijkt het de zaken zeker niet te verslechteren.
3. Enkele glazen melk achteraf. Melk zou alcohol neutraliseren. Het kan natuurlijk ook dat gewoon de hydratatie van de melk al wat schade te lijf gaat.
4. Aquarius of een sportdrank drinken achteraf. Dit gaat beter binnen dan gewoon water en die drankjes zijn gemaakt voor re-hydratatie! Het bewijs, drinken is topsport!

Natuurlijk zijn er de puntjes van “niet teveel drinken”, “1 pint bier, 1 pint water”, blablabla. Maar als je er eens stevig tegenaan wil gaan, dan zet ik mijn geld op de 4 puntjes hierboven!

De kater zal niet volledig weg zijn, maar toch significant minder!

Bedank mij alvast maar.

8 Reacties op “drinken is topsport

  1. – Enkele glazen melk op voorhand drinken: dan heb ik geen goesting meer in een pint, laat staan in meerdere
    – Enkele glazen melk achteraf drinken: moet dit dan meteen, dus voor het slapengaan? Man, ik zou over mijn nek gaan…

  2. het leven van een atleet is hard

  3. in moeilijke tijden zweer ik ’s morgens bij een koud blikje cola en een snickers. Daar bekom ik echt van.
    Snickers.. En je kan er weer tegen(aan)..

  4. en voor het slapen nog een broodje shoarma helpt mij ook.

  5. Die melk, dat is dus ook niks voor mij. Zal wel in onze genen zitten, als ik de reactie van xtremels hierboven lees 🙂
    Iets gefrituurd op voorhand is inderdaad een goed idee, maar het belangrijkste is eigenlijk dat het vettig is. Iets met veel olijfolie is eigenlijk nog het beste, dat legt een film rond de maag. Althans, zo werd het mij verteld.

  6. Ik heb eigenlijk zelden last van een kater. Ook al ben ik ladderzat de avond ervoor dan kan ik er na een glas water en wat tandenpoetsen weer tegenaan.

  7. Ik drink voor ik ga slapen een flink glas water, en dan zodra ik ’s nachts even wakker ben ga ik naar de WC, en vervolgens drink ik nog meer water. Niet té veel natuurlijk, anders moet je kotsen. Het scheelt mij een boel hoofdpijn.

  8. Gelukkig heb ik net als Birt zelden last van een kater, ook zonder avondeten en geen drupje water achteraf…

    Een haast proffesioneel drinker en bekende van me zweert bij water. Veel water. Liters water. Maar je kunt ook overdrijven. Dat doet hij dan ook – en niet alleen qua het achteroverslaan van water.

Geef een reactie

