Bromberen

Gisteren heb ik voor de eerste keer, toevallig afstemmend op Radio 1 omstreeks 13u, naar het programma “bromberen” geluisterd. Het leek alsof een leemte die ik nog nooit eerder als zulks ervaren had, plots toch gevuld werd! Een uurtje geklaag, voedsel voor de ziel!

Even schetsen, elke week worden er enkele onderwerpen aangesneden die door drie gasten, de bromberen van de week, worden besproken (lees: afgebroken, opgevreten en uitgescheten).

Enkele onderwerpen die reeds zijn aangesneden:

  • de zomer(festivals)
  • bejaarden
  • gezondheidsmanie

Zondag ging het van the Night of the Proms naar Cirque du Soleil en Kuifje. Ik moet toegeven dat ik enkele keren hardop gelachen heb. (“je zou maar in een loft wonen zonder de raket van Kuifje daar te hebben staan”), en dat ik het ook af en toe eens was met de gasten. Vooral dan wanneer ze het hadden over The Night of the Proms. Ik ben daar geen fan van, te zeer massa, opgeklopt en al de rest.

Maar dus, cynisme ten top op zondagmiddag! Alhoewel ik moet toegeven om na een goed half uur het wel een beetje de strot begint uit te komen. Het wordt klagen om te klagen. De gasten krijgen het moeilijk om grappig uit de hoek te blijven komen. Het cynisme zwakt af tot een beetje autoritair uit de hoek proberen te komen.

Toch, het luisteren waard.

4 Reacties op “Bromberen

  1. Ik heb dit toevallig ook gehoord. Zeker het stuk over het “experimentele” dansen kon ik wel smaken.
    Het zou mij niet spijten moest ik toevallig het programma volgende week weer horen.

  2. Klinkt toch ergens bekend moet ik zeggen. Het programma zelf heb ik nog niet gehoord, maar concept vertoont toch gelijkenissen met Room 1001 (van ons aller BBC): http://en.wikipedia.org/wiki/Room_101_(TV_series)

  3. Volgens mij heeft het meer weg van Grumpy Old Men, ook BBC: http://en.wikipedia.org/wiki/Grumpy_Old_Men

Geef een reactie

