Ik ging naar de maan

Blijkbaar is het niet sociaal verantwoord geen parate kennis te hebben van Samson en Gert liedjes.

Afgelopen vrijdag was het een karaoke avond in het plaatselijke café in Achel, en na er ingeluisd te zijn om “wij gaan naar de maan” van bovenvermelde ‘artiesten’ te zingen, stootte ik op veel ongeloof nadat bleek dat ik dat nummer nog nooit van mijn leven had gehoord. Gelukkig had ik genoeg op om zonder problemen een eigen versie uit de mouw te schudden.

Blijkbaar denken mensen nogal snel dat anderen bepaalde nummers kennen die ze zelf ook kennen. Ik herinner mij ooit een vergelijkbaar voorval, waarbij ik, in de tijd dat No Strings Attached nog springlevend was, bij toenmalige punkrockgoden Square One op het podium werd gevraagd om een nummer van A New Found Glory mee te zingen tijdens hun set. Ik geloof dat het over Hit & Miss ging.

Ook hier had ik, op dat moment, dat nummer nog nooit gehoord, en dat maakte ik dan ook duidelijk. “Dat komt wel, ge kent dat zeker”, spoorde ze me aan.

Maar het kwam niet. Daar stond ik dan, op het podium, niet te zingen. Het nummer kreeg toen vrij veel airplay, maar wisten zij veel dat ik geen radio-luisteraar was.

En nu dus dit. Ik luister ondertussen iets meer naar de radio, maar mijn kennis van kinderliedjes is zeer beperkt. Daar stond ik dus weer, voor een vol café, tot groot jolijt van mijn toenmalige kameraden.

5 Reacties op “Ik ging naar de maan

  1. Heel herkenbaar; ik ken(de) ook al die kinderliedjes niet. Mensen kijken mij dan ook aan van ‘waar heb jij uitgehangen, dat je dat niet kent’. Sinds ik zelf 2 van de kleine heidekneuters heb kom ik er iets meer in, maar ik heb zo’n vermoeden dat mijn moeder haar zangtalenten voor mij verborgen heeft gehouden….om over mijn vader maar geheel te zwijgen!

  2. Extra punten voor het gebruik van “toenmalige kameraden”. Ma toch goed gered, itt de Destiny’s Child hit die later gezongen werd… (niet door niggle)

  3. Mij was de hit wel bekend, maar kmoet zeggen dat het toch nog niet zo slecht was.
    Destiny’s Child ging voor mij te rap. (toen in dien toestand toch).
    Daarom vond ik mijn Aqua (Barbie Girl) toch beter geslaagd.

  4. alleejoh..
    We gaan naar de maaaaaaaaaaaaaaaaaaan,
    Wie mee wil, er is plaats genoeg,
    we blijven weg tot morgevroeg…
    We gaan naar de maaan!

  5. De tekst was niet zo’n probleem, die stond namelijk op de schermen (het is trouwens “als je mee wil” 😉 ), de melodie was iets anders.

Geef een reactie

