3de keer…

Morgen heb ik verlof. Dat is altijd fijn. Maar niet altijd even fijn.

Morgen moet ik namelijk op een Telenet installateur wachten. Voor de derde keer reeds…

Het verhaal:

Begin september ben ik verhuisd naar een nieuw appartement, samen met mijn vriendin. Aangezien in deze tijden internet vrij onontbeerlijk geworden is, belde ik als trouwe klant naar Telenet om mijn verhuis te regelen. Wegens te laat zijn van mijn zijde, een expliciete vraag om het in het weekend te doen van mijn kant, gecombineerd met de drukke periode van Telenet, kreeg ik een afspraak op zaterdag 22 september.

De installateur zou tussen 10 en half 3 langskomen. Om half 10 werd er reeds gebeld. Na installatie van de apparatuur in het appartement, moest er naar de kelder gegaan worden om de filter van de juiste lijn te halen. De ruimte waar de verdeelbakjes staan was jammerlijk gezien op slot, met de conciërge als bewaarder van de enige sleutel.

Even ter info: de conciërge is niet aanwezig op zaterdag.

Gevolg: nieuwe afspraak, maandag 1 oktober, tussen half 1 en 6.

Na de conciërge verwittigd te hebben en een namiddagje thuiswerken te hebben ingepland, zat ik dus afgelopen maandag te wachten op de Telenet installateur.

Hoop op wederom een vroeg bezoek bleek ijdele hoop. Om 5 voor 6 werd er gebeld. Wederom was de deur gesloten, en bleek de conciërge niet bereikbaar. Later bleek dat hij om half 6 was vertrokken wegens “een noodgeval”.

Gevolg: nieuwe afspraak, vrijdag 5 oktober, tussen 10 en half 3.

Ik heb nu dus een dag verlof genomen en heb de conciërge doen beloven dat hij de deur ongesloten zal laten.

“Stuur ’s morgens nog maar eens een sms’ke voor de zekerheid”, zei hij. Ik zal hem bellen, en vragen of ik de sleutel niet een tijdje mag bewaren. Je zal allicht zien dat de deur is dichtgevallen of iets dergelijks, en de conciërge weer wegens “een noodgeval” niet aanwezig blijkt.

Ik moet wel zeggen dat Telenet niet moeilijk deed over het feit dat er al 2-maal een installateur ter plaatse is geweest zonder resultaat. Nu maar hopen dat het deze keer lukt…

4 Reacties op “3de keer…

  1. Tuurlijk doen ze daar niet moeilijk over. Zolang ze de factuur niet hebben afgedrukt, kunnen ze nog alles aanpassen.

  2. Veel wachtplezier 🙂

  3. @ Gerda: ik heb de mensen wel telkens vriendelijk iets te drinken aangeboden.

Geef een reactie

