Maandagmorgen moet je degusteren.

In Leuven wonen en het gros van je weekendactiviteiten nog in Limburg gesitueerd hebben resulteert in overvolle weekends. Overvolle weekends resulteren aan een gebrek aan slaap in het weekend waardoor je niet bijgeslapen geraakt van de week. Niet bijgeslapen geraken in het weekend resulteert in een zware maandagmorgen en zin voor verlof.

Gelukkig moest ik deze morgen naar een klant in Tienen en kon ik dus rustig aan mijn dag beginnen. Bij het maken van de afspraak had ik dan ook rekening gehouden met het feit dat het maandagmorgen betrof.

“Om hoe laat komt u het beste uit?”
– “Zegt u maar, ik zit hier vanaf half 8.”
“Ah, doe dan maar half 10.”

Uiteindelijk was het weekend niet zo extreem zwaar geworden mede omdat er op vrijdagavond een gepland feestje werd overgeslagen. Dat verbeterde de staat van de zaterdag al zienderogen.

Op zaterdagavond zelf stond er dan een wijndegustatie op het programma. Over druiven heb ik niet veel bijgeleerd. Geen enkele van de geproefde wijnen deed mij onmiddellijk naar het bestelformulier grijpen. Maar het moet gezegd, de hapjes waren overheerlijk!

Geef een reactie

