youtube? wadisda?

Een tijdje geleden ging het hier over mijn miskoop van Shrek The Third voor de Wii. Ondertussen heb ik het spel al proberen te verkopen, maar de hoogste bieder gaf nauwelijks meer dan 33% van mijn aankoopprijs.

Tja, dan laat ik het nog wel even in de kast liggen.

Maar er was hoop. Ik zag een advertentie waarop Zelda (zowat het koelste spel van het moment voor de Wii) te koop of te ruil stond. Onder het motto “niet geschoten is altijd mis” bood ik aan Shrek te ruilen tegen Zelda.

En ja hoor, eergisteren (na het ineenzetten van de rek!) is de ruil van Shrek tegen Zelda doorgegaan!

“Afzetter”, hoor ik u denken. Doch, laat mij mijzelf hier verdedigen. De man had Zelda samen met de Wii console aangekocht in een actie-pakket voor zijn kinderen. Voor die kinderen lag het niveau van Zelda net iets te hoog, vandaar dat hij een iets simpeler spel zochten. Bleek ook nog dat ze grote fan waren van de Shrek films. Resultaat, ze waren zo blij als kleine kinderen!

Ik geholpen, zij geholpen, iedereen gelukkig. Zo heb ik het graag.

De man had eerst zelf Zelda nog een kans gegeven, maar was al snel vast komen te zitten. Waarop ik zei dat er van elk level wel een walkthrough filmpje (een filmpje waar het verloop van een heel level te zien is, met de oplossingen van alle raadsels) te vinden is op youtube of iets dergelijks.

Nadat ik dit vertelde, volgde er een vraag die ik niet verwacht had.

Kerel: “Youtube? Wadisda?”

Daar stond ik dan. Een blik vol onschuld op mij gericht.

Ik leg uit dat je daar vanalle filmpjes op kan vinden. Van mooie doelpunten tot volwassen mannen die hun rug waxen en alles wat daar tussen ligt.

Kerel: “Schrijft dat es op!”

4 Reacties op “youtube? wadisda?

  1. Ongelooflijk. Wat ze zeggen over die digitale kloof is dus echt waar. 😦

  2. Niggle als internet evangelist. Dat we dat nog mogen meemaken.

  3. Ik wed dat er niemand op’t werk bij mij weet wat YouTube is!

  4. grappig!
    Zelfs mijn ouders kennen dat!

Geef een reactie

