Niggle VS “de rek”

1 -0 mag ik wel zeggen!

Ik kwam thuis. Een vluchtige scan van de omgeving leerde mij dat de ongeassembleerde rek achteraan in de hoek tegen de muur stond. Nog in de verpakking… NOG IN DE VERPAKKING!! Een slag in het gezicht was het.

Ik grijp een mes en mijn gereedschapsdoos die een kameraad mij de dag op voorhand meegebracht had en bereid mij voor. Trui uit, schoenen uit, ventilatie is de boodschap! Stoelen aan de kant, tafels aan de kant, plaats, PLAATS MOET IK HEBBEN!

In 1 – 2 – 3 lag de doos op de grond! Een stilte viel… en voordat de rek kon reageren lagen de onderdelen al verspreid over de laminaatvloer! Ik herinner het mij nog alsof het gisteren was. 12 schroefkes, 7 nagels, 40 ijzeren tsjoepkes en 10 houten tsjoepkes.

De twee zijplanken lagen bliksemsnel op hun zijde. De schroefkes staken dra in de, door de handleiding voorgeschreven, juiste plaats. 3 plankskes erin, en nu kwam het moeilijkste deel: de twee zijden samenbrengen.

Maar uiteindelijk viel dat ook mee… en toen was het eigenlijk al gedaan. Ik kijk in de handleiding. Volgende stap, achterkant erin. Dus ik schuif dat erin. Nagelke linksboven, linksonder, rechtsboven, rechtsonder. En dan nog 2 in het midden. Jaja, 1 nagelke teveel.

Ik zet het spel recht en leg de schapkes erin, en hup, het is al gedaan.

Valt mee eigenlijk.

6 Reacties op “Niggle VS “de rek”

  1. “de rek” gaat dat dan over de hoeveelheid rekkracht die in het rek zat?

  2. You go Niggle, YOU GO!

    @ JT: “de rek”… was dat niet die Duitse politie-inspecteur?

  3. Ge leeft nog, das al iets 😉

  4. Hihi, tsjoepkes 🙂 en hoe je van een simpele kast ineen stukken toch een schoon stukske verhaal maakt!

  5. Heb vier de titel moeten lezen. Damn the US

Geef een reactie

