De Colruyt

We hebben vlakbij ons appartementje in Heverlee een Colruyt liggen wat uiteraard zeer gemakkelijk is. Ook al ben ik niet van nature uit een fan van de desbetreffende winkelketen. Alleen al dankzij de, volgens mij, onlogische opvulling van de rekken. Maandverbanden tegenover de zwaardere bieren en zo… ik snap het soms niet goed.

Maar alles went, en ondertussen vind ik alles wat ik wil vrij snel terug. Daarbij is er niet te klagen over de versheid van groenten en fruit en dergelijke. Iets waar ik minder tevreden over ben bij de GB in Leuven. Alleen het brood… het colruyt brood… Daar zouden ze echt in moeten investeren.

Dat was eigenlijk niet waarover ik het wou hebben.

Ik was dus begonnen met het gemak van een Colruyt dichtbij te hebben, kwestie van “eens snel te kunnen binnenspringen”. Vaak is dit ook geen probleem. Behalve op vrijdag… Op vrijdag is er geen sprake van “snel binnenspringen” wegens mensen die hun boodschappen voor het weekend gedaan willen hebben.

Dit resulteert in lange wachtrijen aan de kassa en aan frustraties bij mij.

Frustratie 1:

Mensen die duidelijk drukbezette, werkende mensen lastigvallen. En dan nog met nutteloze zaken.
Onnozel varken: “Tis precies druk eh”
drukbezette kassaman: “Uhu”
Onnozel varken: “Tzal zijn dat et vrijdag is”
drukbezette kassaman: “Uhu”
Onnozel varken: “Naar huis gaan zit er voor u nog nie direct in eh, voor ons ist al weekend”

Dus niet alleen houdt hij hem van zijn werk, hij lacht hem ook nog eens in zijn gezicht uit. Ik kreeg al sympathie voor de kassaman. Tot dit:

Frustratie 2:

Mensen die het overduidelijke nog eens in de verf zetten. Ik had enkel nood aan een diepvriespizza voor een snelle hap, maar heb dus een klein half uur van mijn leven verloren aan de kassa om uiteindelijk dit te horen:
kassaman, na het inscannen van mijn enige artikel: “ge hebt wel lang moeten wachten voor uwe pizza eh vriend.”
Ik: “grmbl”

De sympathie was verdwenen, zo snel als hij gekomen was.

7 Reacties op “De Colruyt

  1. Waarschijnlijk had hij zich ook verschrikkelijk geërgerd aan dat ‘onnozel varken’ en wilde hij gewoon terug doen wat de klanten bij hem deden. Spijtig genoeg, ben jij daarvan het slachtoffer geworden 😉

    Die kassamannen toch… 🙂

  2. Ik heb natuurlijk niet de toon gehoord waarop hij dit zin uit heeft gesproken, maar ik zou toch durven gewagen van enige bedoeling van humor van die – wellicht medelevende – kassajongen.

  3. De Colruyt, daar kom ik liever niet binnen. En zeker niet op een vrijdag of nog erger, op een zaterdag.

    Ik verschiet ervan dat deze nog niet bij uw frustraties zit: mensen die overduidelijk alle tijd van de wereld hebben om te gaan winkelen, maar om God-weet-welke-reden uitgerekend komen op de momenten dat het het drukst is. En het zo dus nog drukker maken. En dat type mens begint dan dingen te zeggen als in jouw frustratie nr1.

  4. @xixarro: die mensen komen speciaal op die drukke momenten omdat het dan gezelliger is.

  5. In wat voor een wereld leven we als een overvolle Colruyt ‘gezellig’ is? 😉

  6. ge hebt precies wel redelijk wat frustraties, niet?

  7. JT, dan zwijg ik nog over veel werkzaken 😉

Geef een reactie

