the best is yet to come

Afgelopen zaterdag hebben mijn broer en zijn vriendin/verloofde/vrouw elkaar het jawoord gegeven. Eerst in het stadhuis, later in de kapel bij het stadhuis van Bree.

De viering was aangenaam en fris. De jonge priester (ik geef hem maximum 30 jaar) was duidelijk voorstander van “humor in de kerk”, en dat kan ik enkel bejubelen! Enkele droge mopjes tussendoor werden zeker gesmaakt.

Een voorbeeld:

Na het spelen van het nummer “the best is yet to come” van Novastar: “The best is yet to come, na deze viering worden jullie allen uitgenodigd op de receptie in de zaal langs de kapel. Misschien kan ‘the best is yet to come’ zo opgevat worden.”

Hilariteit en halleluja’s alom.

Het was ook de eerste keer dat ik een misviering meemaakte met mijn rug naar het altaar. Dit kwam uiteraard omdat ik deel uitmaakte van de muzikanten. De foutjes bleven beperkt tot een gitaarmisser aan het begin van het eerste nummer en een gitaarmisser, met als resultaat ook een kleine zangmisser, in de laatste seconde van het laatste nummer. Had ik geen duidelijke grimas getrokken bij de eerste misser, dan had waarschijnlijk niemand het gemerkt. En bij het laatste nummer waren de meeste mensen al van een glas aan het genieten op de receptie. Dus we kunnen van een succes spreken.

Ook indirect enkele grappige opmerkingen gehoord over de muziek:

“Seg, dien zanger, die lijkt super veel op de broer van de bruidegom!”

Later was er dan eten met de familie. Op het menu (eigen benaming, kan afwijken van originele benaming):

Lentebouillon met brunoise groenten
Vispannetje (maar echt het beste dat ik ooit gegeten heb, geen Iglo – spul)
Varkenshaasje met graanmosterdsaus en aardappelgratin
Sabaillon Sabayon

Goei spul.

Op het feest was iedereen die toegezegd had te komen ook aanwezig. Zo hoort het uiteindelijk, maar toch uitzonderlijk.

Het feest was uiteraard ook zeer plezant en niet overdreven scheef. Ik zou zeggen, dat moeten we nog eens doen! Maar dan voor een andere reden uiteraard.

Broer en mevr. Broer, ik wens jullie het allerbeste!

2 Reacties op “the best is yet to come

  1. Ze hadden inderdaad schoon gezongen/-speeld.

  2. Zelf trouwen is de ideale aangelegenheid om zo’n feest opnieuw te doen, met enkele nieuwe mensen (da wordt scheef dan :p )

Geef een reactie

