Vreemd…

Vandaag had ik een afspraak met onze conciërge om de officiële “intrek” van het appartement te regelen. Ondertussen hadden we al een hele waslijst herstellingen opgeschreven die moesten gebeuren. Hier een kleine selectie:

  • deurtjes keukenkast sluiten niet
  • deuren kleerkast hangen half los
  • deur berging hangt half los
  • afwasbak begint te verzakken
  • wc-bril zit los

Dat zijn zowat normale dingen, waar op zich nog wel mee te leven valt. Maar 1 ding zou ik toch graag vandaag nog hersteld zien, namelijk: De warmwaterkraan in de douche gaat niet open.

Dat brengt natuurlijk problemen met zich mee. Het moederprobleem uiteraard: enkel koude douches mogelijk. Andere problemen (die vooral uit het moederprobleem voortkomen) kunnen zijn:

  • hartstilstand door koude douche
  • uitglijden door verschrikken van watertemperatuur
  • “shrinkage”

Wat ik mij dan ook meteen afvraag: “Wat deden de vorige huurders?”

Ik kan mij moeilijk inbeelden dat zij bij hun vertrek even de klootzakskes gingen uithangen door de warmwaterkraan muurvast te draaien. Maar ik kan mij ook moeilijk voorstellen dat zij enkel koude douches namen… of geen douches…

Het mag duidelijk zijn dat het niet de properste mensen waren, afgaande op de astronomische spi-waardes (stof per inch), maar toch, nooit douchen… dan moet je wel een eerste klas vetzakske zijn.

4 Reacties op “Vreemd…

  1. Probeer uw kraan eens te behandelen met WD-40
    http://en.wikipedia.org/wiki/WD-40

    Daar krijg je zowat alles mee los.

    Verder wens ik u veel succes met uw verhuis. Het zal nog een paar Brico-bezoekjes en geduld met de huisbaas kosten maar ge kunt u troosten met het idee dat het niet uw definitieve woonst zal worden, hoogstwaarschijnlijk.

  2. Ik moet onze ex-collega bijtreden: een poging waard! Als ik eraan denk, zal ik ons vader zijn buske eens meepakken, als het nog nodig moest zijn tegen dan.

  3. Het is niet zo dat ik er totaal geen beweging in krijg. Na een halve slag zit de kraan vast, zonder warm water af te leveren. Zelfs niet in druppelvorm…

  4. is er nergens een ‘toezichtsluik’ onder of naast de douche (een tegel die je kan wegnemen) en zit daar geen kraantje achter? Of is er ergens anders een collector met afsluitkraantjes? Blijft natuurlijk de vraag waarom die kraan dicht zou staan… Wie weet loopt uw onderbuur zijn keuken helemaal onder als ge eraan draait. Ach ja, da’s een ander zijn probleem.

Geef een reactie

