DVD-man!

Ik heb hier enkele dagen gelden mijn beklag gedaan over de hoge DVD prijs in de Fnac in vergelijking met de Bilbo iets verderop.

Vandaag besloot ik dan ook de Fnac te confronteren met deze scheefgetrokken verhouding. Eerder deze dag belde ik ze op:

Telefoniste: “Fnac Leuven, goedemorgen”

Ik doe mijn verhaal van de aankoop van mijn DVD’s tot mijn bezoekje aan de Bilbo waar diezelfde DVD’s maar iets meer dan de helft geprijsd stonden.

Telefoniste: “Oei! Ik zal u doorverbinden met de verantwoordelijke van de DVD afdeling.”

DVD-man: “Fnac Leuven, DVD afdeling, goedemiddag.”

Wederom mijn verhaal.

DVD-man: “Heeft u de kassabon nog?”
ik: “jazeker”
DVD-man: “zitten de DVD’s nog in de oorspronkelijke verpakking?”
ik: “Onberispelijk”
DVD-man: “Dan kan u ze zonder probleem omruilen.”

“Omruilen”, dat woordje had ik gehoord. Ik voelde er natuurlijk weinig voor om te dure DVD’s te gaan omruilen tegen andere te dure DVD’s. Deze middag gebruikte ik dan mijn pauze om ter plaatse te gaan, vastberaden om minstens tegoedbonnen terug te krijgen.

DVD-afdeling, 1ste verdieping, ik kende de locatie maar al te goed. Argeloze consumenten liepen door de rijen overgeprijsde DVD’s. “HA!”, dacht ik, bijna hardop.

DVD-man was nen brave. Hij bracht de serienummers van de DVD’s terug in in het systeem, ging even weg, kwam snel weer terug met de volgende boodschap:

DVD-man: “Ziezo, met dit papiertje moet u naar de kassa beneden, en dan gaat u net geen €75 terugkrijgen.”
ik, verbaasd: “En is dat dan in tegoedbonnen?”
DVD-man: “Neenee, in cash. U moet dat wel vandaag doen.”
ik, glimlachend: “Geen probleem, ik ben toch in de buurt!”

MOOI! DVD-man! Het zou een superheld kunnen zijn! DVD-man, with his awesome refunding powers!!

Aan de kassa maakten ze er ook geen probleem van. Meer nog, met de glimlach vroegen ze me:

Kassa-man: “Hebt u misschien nog 30 cent? Dan kan ik u €75 rond teruggeven.”

30 cent en enkele seconden later, had ik €75 cash in handen. 30 seconden later kocht ik identiek dezelfde DVD’s in de Bilbo, maar dan aan 54,21% van de prijs.

Bij deze neem ik dan ook mijn uitspraak van enkele dagen geleden terug! Ze zijn nog steeds te duur, maar ze hebben ook geen moeite met het te erkennen.

3 Reacties op “DVD-man!

  1. Toch wel sportief van ze om zonder veel gezever uw geld terug te geven. Cash dan nog wel. Natuurlijk is het ook zo dat ze liever geen scene hebben in de winkel en dit zo snel en onopvallend mogelijk proberen op te lossen. Ze weten natuurlijk zelf ook dat er meer dan mensen genoeg zijn die alleen al voor het gemak bij de Fnac kopen, omdat ze weten dat ze er zo ongeveer alle titels hebben.

  2. Is dat even handig, geen tegoed bonnen maar gewoon je geld terug, daar zouden ze van kunnen leren in andere winkels…

  3. Goed gedaan. Veel mensen zouden het niet eens durven gaan vragen.

Geef een reactie

