Ieder op zijn Tour

De ronde van Frankrijk. De hoogmis van de wielersport. Het Cyclisten Circus.

Ik ben nooit een echte wielerfanaat geweest. Waarom niet? Ik weet het niet. De drang om gedurende een hele namiddag naar het peleton te kijken, terwijl buiten de zon schijnt (normaal gezien…), ontbrak bij mij.

Nog steeds kan de sport mij weinig boeien, maar ik kan er ondertussen wel hard mee lachen.

Je krijgt de ene dag berichten van “miraculeuze overwinningen” van onder andere Vinokourov. Dan hoor je de commentaren van bewonderaars: “Das nen taaie! Das ne Rus eh, die krijgde nie klein! Die zetten door!”

Juist ja…

Mijn mening? Ze hadden dit jaar niet aan de Tour moeten beginnen. Kennen ze immers de winnaar van vorig jaar al?

Een Reactie op “Ieder op zijn Tour

  1. Awel dat vind ik nu ook sie, afschaffen die handel, tot alles duidelijk is!

Geef een reactie

