coverband?

In het jaar dat ik 16 werd, ben ik met 4 kameraden een punkrockband begonnen. Het was toen maart of april 1998 en melodische punkrock kende met bands als Lagwagon en No Use For A Name een hoogconjunctuur.

Na een luttele 3 of 4 keer repeteren hadden we ons eerste optreden beet: 3 nummers (we konden er nog niet meer) spelen tijdens een lesmarathon op de school van onze bassist. Ik herinner mij het nog goed, we moesten in de sporthal van de school spelen. Tijdens de soundcheck enkele uren voor het optreden was ik zo nerveus om te zingen voor de 3 onbekenden die ter plekke waren dat ik de micro bijna liet vallen door het trillen en zweten van mijn handen.

Enige tijd later was het dan zover. Wij moesten op. Ondertussen stond er aardig wat volk. Een 300 leerlingen vertelden ze ons later. 300 man voor je eerste optreden. Niet slecht.

Raar maar waar, de zenuwen die ik eerder voelde, waren er nu niet. Ok, ik was 1 nummertje ongeveer een octaaf te hoog beginnen te zingen, waardoor ik het op een gegeven moment totaal niet meer kon trekken. Laten we daar niet over doordraven, het was ons eerste optreden en na afloop werden er zelfs handtekeningen op t-shirts gevraagd.

2 dagen later kwam er een tweede optreden enzoverder, enzovoorts.

In november 2003 is het dan tot een split gekomen. “Onverzoenbare verschillen” of hoe heet dat dan? Echt veel succes hebben we niet geoogst, doch heb ik mij altijd goed geamuseerd met ‘de band’ en veel mensen leren kennen.

Af en toe ga ik nog wel eens naar een punkrock optreden. Jazeker, het genre bestaat nog steeds. Als je die andere kerels dan bezig ziet, dan krijg je zelf toch ook weer goesting om jezelf weer een band bijeen te rapen. Maar het kost zo enorm veel moeite…

Een coverbandje dan misschien?

5 Reacties op “coverband?

  1. Bestaat er geen punkrock karaoke DVD voor op uw Wii console? Misschien een gat in de markt… Dan kunt ge punkrocken als ge daar zin in hebt, met wie ge wil, en als ge uw keel wil laten rusten kunt ge nog altijd tennis beginnen spelen. Life is s-Wii-t

  2. Ik heb nog ooit gitaar leren spelen. Maar ik wilde te veel inees, ik wilde meteen geweldige solo’s kunnen spelen, dus is er niet veel van gekomen. De gitaar is ondertussen weer verkocht 🙂

  3. Just the two of us

    Bij mij zelfde verhaal, ik heb ze in bruikleen gegeven aan mijn muzikalere broer 😉

  4. Enorm veel moeite? Als je iets echt graag doet, dan kost het totaal geen moeite denk ik …

    En voor de rest, momenteel geen tijd voor die coverband, maar begin alvast een setlist uit te schrijven, dan heb je jezelf een bassist! 🙂

  5. bad religion – alles 😉 ?

Geef een reactie

