Ikea

Aangezien het solden zijn en we vanaf september een adres zullen delen hebben mijn vriendin en ik afgelopen vrijdag een dagje in de Ikea doorgebracht.

Op de heenweg deed mijn vriendin een plechtige en mooie belofte: “ik ga niks kopen wat niet in solden is”. Groot was haar spijt toen we merkten dat er niet echt veel te kopen was, zou ze zich aan haar belofte houden.

Enkel kleinere snuisterijen zoals kaarsen, inpakpapier, … werden voor een prijsje van de hand gedaan. Voor meubilair en kastenwerk waren de kaartjes “nieuw” vaker aanwezig dan de kaartjes “afgeprijsd”.

We besloten ook ons middagmaal te nuttigen in het Ikea-restaurant. Zweeds getinte gerechten doen de twijfel zienderogen stijgen bij de hongerige bezoekers. Je ziet de mensen in de wachtrij dan ook meermaals van keuze veranderen en, met enige angst in de ogen, met het bord vol onbekende spijzen richting kassa schuifelen.

Ik had gekozen voor de Zweedse balletjes (kleine gehaktballetjes met een zweeds vlaggetje) en mijn vriendin voor steak met pepersaus. Blijkbaar is het “not done” om met een dergelijke menukaart hetzelfde te bestellen als je compagnon. Je moet het leermoment maximaliseren! Je zag dan ook meermaals bezoekers uit het bord van hun metgezel eten, ze dan, verwijlend in de verte starend, bedenkelijk proeven en uiteindelijk goedkeurend knikken om te zeggen: “mwa, ja, ook binnen te houden”.

Leuke taferelen allemaal.

Geef een reactie

